Párizs előzte Londont, Budapest stabilan őrzi a helyét.
Az építészettel és várostervezéssel foglalkozó ING Media ügynökség már hatodik éve elkészíti a „legtöbbet tárgyalt” városok listáját, azaz rangsorolja a legnagyobb digitális lábnyommal rendelkező európai városokat.
A vizsgált 60 város közül értelemszerűen a metropoliszok szerepelnek a legjobban, hiszen többen élnek ott és több eseményt is szerveznek, ezen kívül befolyásolják az online említéseket a geopolitikai feszültségek és a nagy kulturális- vagy sportesemények. A tanulmány szerzői szerint a digitális láthatóság növelése a befektetéseket is ösztönzi.
Párizs átvette a vezetést
Talán meglepő, de a lista történetében először végzett az élen Párizs, miután megelőzte az eddig mindig győztes Londont, noha az utóbbinak is növekedett a láthatósága négy százalékkal a korábbi évhez képest. A francia fővárosról viszont 21 százalékkal több szó esett tavaly, mint 2022-ben, így vehette át a vezetést.
Az elemzés szerint ebben meghatározó szerepet játszottak a kulturális események: a januári férfi divathét, a szeptemberi divathét, illetve az októberi rögbi-vb.
Vagyis az idén nyári olimpia hatása még nem is érződött igazán, mindössze két százalékkal növelte a város digitális lábnyomát.
Ebből következik, hogy szinte biztosan idén is az élen marad Párizs, elvégre egy olimpiát össze sem lehet hasonlítani a rögbivébével, bármennyire is szeretjük az utóbbit.
A vizsgált 60 város felében nőtt a digitális aktivitás, összességében átlagosan 3,4 százalékkal. Az élen történt helycsere ellenére a sorrend sok helyen változatlan maradt, például
Budapest is megőrizte a 35. helyét.
Ha el akarjuk helyezni Budapest digitális brandértékét, nézzük meg az előtte és utána lévő öt-öt várost! Ezek pedig:
Lisszabon, Hága, Luxemburg, Hamburg, Koppenhága
illetve
Oslo, Helsinki, Zürich, Rotterdam és Belgrád.
Most először elemezték a külföldi befektetések említését, hogy meghatározzák, az ingatlanbefektetések értéksorrendjét.
A közeljövőre ígértek egy elemzést arról is, hogy milyen kulcsfontosságú témák mozgatják egy város láthatóságát, és hogyan növeli a városok soft powerje a potenciális befektetéseket.
(Forrás: ING Media, fotók: GettyImages)
Ez is érdekelhet: