Párizs előzte Londont, Budapest stabilan őrzi a helyét.

Az építészettel és várostervezéssel foglalkozó ING Media ügynökség már hatodik éve elkészíti a „legtöbbet tárgyalt” városok listáját, azaz rangsorolja a legnagyobb digitális lábnyommal rendelkező európai városokat.

A vizsgált 60 város közül értelemszerűen a metropoliszok szerepelnek a legjobban, hiszen többen élnek ott és több eseményt is szerveznek, ezen kívül befolyásolják az online említéseket a geopolitikai feszültségek és a nagy kulturális- vagy sportesemények. A tanulmány szerzői szerint a digitális láthatóság növelése a befektetéseket is ösztönzi.

Párizs átvette a vezetést

Talán meglepő, de a lista történetében először végzett az élen Párizs, miután megelőzte az eddig mindig győztes Londont, noha az utóbbinak is növekedett a láthatósága négy százalékkal a korábbi évhez képest. A francia fővárosról viszont 21 százalékkal több szó esett tavaly, mint 2022-ben, így vehette át a vezetést.

Az elemzés szerint ebben meghatározó szerepet játszottak a kulturális események: a januári férfi divathét, a szeptemberi divathét, illetve az októberi rögbi-vb.

Vagyis az idén nyári olimpia hatása még nem is érződött igazán, mindössze két százalékkal növelte a város digitális lábnyomát.

Ebből következik, hogy szinte biztosan idén is az élen marad Párizs, elvégre egy olimpiát össze sem lehet hasonlítani a rögbivébével, bármennyire is szeretjük az utóbbit.

A vizsgált 60 város felében nőtt a digitális aktivitás, összességében átlagosan 3,4 százalékkal. Az élen történt helycsere ellenére a sorrend sok helyen változatlan maradt, például

Budapest is megőrizte a 35. helyét.

Ha el akarjuk helyezni Budapest digitális brandértékét, nézzük meg az előtte és utána lévő öt-öt várost! Ezek pedig:

Lisszabon, Hága, Luxemburg, Hamburg, Koppenhága

illetve

Oslo, Helsinki, Zürich, Rotterdam és Belgrád.

Most először elemezték a külföldi befektetések említését, hogy meghatározzák, az ingatlanbefektetések értéksorrendjét.

A közeljövőre ígértek egy elemzést arról is, hogy milyen kulcsfontosságú témák mozgatják egy város láthatóságát, és hogyan növeli a városok soft powerje a potenciális befektetéseket.

(Forrás: ING Media, fotók: GettyImages)

Ez is érdekelhet:

Miért nincs Tokióban dugó, és mit nyer vele még a város?

Milliomosok a metrón, cserébe nincs dugó, légszennyezettség és kövér ember.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
34% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
66% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Miért gondolunk máshogy a férfiak szexuális örömszerző eszközeire?
Hirdetés