2020 hazavágta ezt az ipart is, de nem úgy, ahogy elsőre gondolnád.
A 2020-as koronavírus-járvány rengeteg üzletet tett tönkre, a tavalyi évben sorra szűntek meg a vendéglátóhelyek, de lényegében az egész szolgáltatószektor beleállt a földbe.
A lezárások egyik érdekes hozománya volt, hogy az emberek elkezdtek olyan dolgokat vásárolni, amiket előtte nem nagyon vagy csak ritkán vettek.
Az egyik ilyen hirtelen felkapott dolog a bicikli lett. A kerékpárok iránti kereslet ugyanis majdnem 40 százalékkal nőtt a 2019-es adatokhoz képest. Az otthon ragadó emberek nagy valószínűséggel kikapcsolódásra vágytak, ezért sokan elkezdték felújítani a kerékpárjaikat, vagy akinek nem volt biciklije, az 2020-ban beszerzett egyet.
Bár a vírus a termelést is befolyásolta, de a hiányt a megnövekedett kereslet okozta.
Robert Margevicius, a Specialized kerékpárokat forgalmazó márkabolt helyettes vezérigazgatója a 2021-es online Taipei Kerékpár Show-n elmondta, hogy a hirtelen megnövekedett igényeket nem tudták maradéktalanul kiszolgálni, ezért fordulhat elő ebben az évben, hogy ha alkatrészt vagy olyan modellt rendelünk, ami nincs raktáron, akkor a szokottnál jóval többet kell majd várni.
Adventure Journal; kiemelt kép: Getty Images