Megtudtuk, hogy a jetski-élmény ilyen is lehet: hatalmas buli egy nyári napon a hűvös vízen végigsiklani Budapest szívén.

Budapest legnagyobb kincse a látvány, amit a Dunáról nézve élvezhetünk, hiszen ez a város legszebb arcát a víz felé mutatja. A legjobban megnézni ezt az arcot pedig úgy tudjuk, ha időben és térben teljesen szabadon siklunk fel-alá a vízen egy lehetetlenül gyors, ugyanakkor meglepően kényelmes, könnyen irányítható járművel. Jetskizni a Dunán elképesztő élmény, és egyre többen döntenek úgy, hogy ezt az élményt tartósan életük részévé szeretnék tenni. Ahogy a korábbi kalandokban, ezúttal is az Ivanics csapata volt a partnerünk.

Cselényi Dávid, az Ivanics Csoport hajós üzletágának kereskedelmi vezetője mutatta meg nekünk, mit is lehet kezdeni a Yamaha egyik csúcsmodelljével a budapesti Duna-szakaszon.

A WaveRunner FX Limited SVHO igazi luxus-túragép. Érintőképernyős menürendszere, sebességtartó automatikája, nagy teljesítményű fedélzeti audiorendszere kategóriája csúcsára emeli.

A háromüléses, nagytestű jetskit 1,8 literes, kompresszoros motor hajtja, 250 lóerős csúcsteljesítménnyel. Méretei tiszteletet parancsolóak: a négyszáz kilós jetskit épp csak egy aprócska toldattal kellett ellátni, hogy a magyar előírásoknak megfelelő négyméteres minimális hosszt elérje, így a folyóvizeinken szabadon használható úgynevezett „kisgéphajó” válhasson belőle. A nagy test előnye, hogy sok minden el is fér benne; az összes kötelezően előírt tartozékot elnyeli a jet orrában lévő csomagtartó.

A kulcsmentes, PIN-kódos indítás után mély, erőt sejtető, de meglepően halk, fojtott morgással kel életre a gép. A motor lassú csorgás, de akár a Dunán általában megszokott hajós tempó mellett is udvariasan csendben marad, simán lehet róla átbeszélgetni másik hajókra csoportos túrázgatás közben. A hang csak akkor erősödik fel, amikor a játékra és a sebességre kerül a hangsúly.

Mint a legújabb generációs komolyabb jetskik, ez a Yamaha is nagyon könnyen manőverezhető, kis sebesség mellett is. A kormányról a hajtó vízsugár elé fordítható terelővel fékezni, sőt: tolatni is lehet, de a kis sebességű fordulás, a kikötés is egyszerű dolog. Ha pedig rendesen odahúzunk neki, ilyen élményt ad, akár a főváros szívében:

A videó elkészítéséhez a LazyJack oktatóhajója nyújtott segítséget, köszönjük!

Kisgéphajóhoz kisgéphajó-vezetői engedély is kell. A vízijogsi megszerzése a közúti vezetői engedélyekkel szemben egyszerűen és gyorsan, sőt: egész olcsón megy. 150-160 ezer forint ellenében akár néhány hét alatt végig lehet csinálni az elméleti és gyakorlati elemeket, a vizsgát követően pedig azonnal megkapjuk a papírt. A jogsit akár rögtön a vizsgát követően be is rakhatjuk egy ilyen Yamaha hátsó ülés alatti, vízhatlan, kivehető tárolótáskájába (ez se megszokott dolog a jetskik világában), majd akár rögtön fel is pattanhatunk a nyeregbe.

Ha nem csak fel szeretnénk pattanni rá, hanem haza is szeretnénk vinni, mintegy 12 millió forintot kell odaadni a nagy túrajetért. Ez nem kevés pénz egy hobbieszközért, de az értékesítői tapasztalat szerint aki kipróbálta ezt a csúcsgépet, ritkán éri be kevesebbel; az Ivanics Marine ebből a vízi Yamahából adja el a legtöbbet.

A budapesti vízi infrastruktúra még messze nem érte el a Duna adta lehetőségek határait a kishajók, jetskik kiszolgálása terén. Nincs sok stég, kikötőhely, a város közepén megállni, kiugrani a vízről enni, inni egyet csak néhány helyen lehet. A tankolás viszont nem probléma.

A Petőfi hídnál lévő, a MOL által üzemeltetett Zöld Szigeten pont úgy fel lehet tölteni a benzintartályt és lehet fizetni a tankolásért, mint a szárazföldi benzinkutakon.

Aki otthon tartja, alkalmanként utánfutón szállítja a vízhez a hajót, annak a szervizelésen és a hajószállító utánfutó alkalmankénti vizsgáztatásán felül más gondja, költsége nincs. Aki viszont nem akarja mindig kiemelni, hazavinni, újra vízre tenni a gépet, pakolgatni ide-oda az utánfutót, bérelhet helyet jetskijének akár az Ivanics Csoport budafoki kikötőjében. Itt akár a vízen, akár a vízből kiemelve, formatervezett lebegő műanyagstégen biztonságban, leponyvázva tárolják a hajót. Amikor pedig eljön az ideje a csapatásnak, a jetski bármikor néhány perc alatt kicsomagolható, vízre csúsztatható és azonnal  menetkész.

Ivanics – Partner a kalandokban

Az Ivanics Csoport régóta megbízható partnerünk a kalandokban, a Player és Roadster nem csak jetski-teszteknél számíthat az egzotikus gépeket különösen kedvelő járműkereskedelmi cégre, óriási hangulatban eredtünk például tavasszal egy gyönyörű Vespa nyergében a legjobb olasz fagyik nyomába Budapesten, a Júliai-Alpok legszebb szerpentinjein motoroztunk egy Kawasaki Versys hátán, meghódítottuk a Magas-Tátrát egy Moto Guzzi Mandello társaságában, és közben megismertük az Ivanics csapatának elragadó történetét is. A kalandoknak nincs vége, hamarosan újabb izgalmas játszótársat mutatunk be, légy résen!

A cikk elkészítésében együttműködő partnerünk volt az Ivanics Csoport. 

Yamaha FX Limited SVHO – 2023

  • Motor kompresszoros, négyhengeres benzines
  • Kezelhetőség fék, hátramenet, elektronikusan állítható trim
  • Hengerűrtartalom 1812 cm3
  • Teljesítmény 250 LE
  • Száraz tömeg 398 kg
  • Végsebesség 108 km/h
  • Üzemanyagtartály 70 liter
  • Tárolókapacitás 168 liter
  • Masszív háromüléses túra-jetski, rettentő erős motorral, lenyűgöző komfortfunkciókkal, ennek megfelelő áron
Player-méter
10
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tegyél egy futóedzőt a fa alá!

Retrokvíz: felismered, hol készültek ezek a fotók a 80-as években?

Kék és zöld tó is van ebben a kráterben az Azori-szigeteken

További cikkeink a témában