Nemzetközi top speakerek váltják egymást az idén jubileumi 20. születésnapját ünneplő BrandFestival színpadán, október 28–29-én a Cinext Etelében. Több mint száz előadó, számos nemzetközi szakember boncolgatja a viselkedéstudomány ernyőkoncepció mentén a márkaélmény-fokozás és a fogyasztói bevonás izgalmas kérdéseit, jelenségeit. Magyarországon először képviselteti magát szakmai eseményen a TikTok nemzetközi csapata.

A BrandFestival idei programjának célja a viselkedéstudomány (viselkedés-közgazdaságtani/pszichológiai) jelenségek márkaszintű bemutatása. A viselkedés-közgazdaságtan a fogyasztói döntések mögötti valódi motivációk megértésében segít, mára egyre nagyobb teret kap az üzleti döntéshozatal és a reklámkészítés gyakorlatában.

Olyan ismert márkák alkalmaznak viselkedéstudománnyal foglalkozó szakembereket, mint a biztosítási iparág Revolutjaként emlegetett Lemonade, a Spotify, a Facebook, az Instagram, a Netflix, az Apple, a World Bank, az Amazon, a Headspace, a Disney parkok és a Disney+.

Számos kognitív torzítás létezik, ami nagyban befolyásolja fogyasztói énünket, vásárlási döntéseinket, az egyik ilyen a társadalmi bizonyítékok elve (socal proof). Döntési helyzetben az emberek sok esetben mások véleménye alapján döntik el, hogy mit válasszanak – ez az elv ad felhajtóerőt a TikToknak is, hiszen egyszerű userként is milliós eléréseket generálhatunk az algoritmusnak köszönhetően, így ösztönözve érezzük magunkat az állandó kontentgyártásra.

Top speakerek

A nemzetközi TikTok csapatból a BrandFestivalon jelen lesz Szappanos Nikolett Operations Lead Hungary, és Paula Kornaszewska Head Of Operations Central and Eastern Europe.

Szappanos Nikolett (TikTok, Operations Lead Hungary) – a leginnovatívabb TikTok-trendek ismerője

Az előadással a hazai marketingpiacnak segítenek felfedezni a TikTokban rejlő hirdetési lehetőségeket, illetve azt, hogy hogyan tudják minél eredményesebben beépíteni a márkakommunikációba a hihetetlenül népszerű applikációt. Bemutatnak többek között számos sikeres külföldi kampányt, és azt, milyen márkacélok érhetőek el egy TikTok-kampánnyal.

A statisztikák alapján egyre népszerűbb a videómegosztó itthon is, már nem csupán a tinik kedvenc tátogó- és szinkronizáló applikációjaként funkcionál.

Iparági statisztikák alapján a megosztott rövid videókat és vicces klipeket napjainkban százmilliók követi figyelemmel, ezért nem meglepő, hogy a TikTok is kitermelte a saját influenszereit.

Burak Özdemirnek 48,8 millió követője van. A séf főként a TikTok segítségével milliárdos bevételű étteremláncot gründolt a kicsiny vállalkozásából. Étterme, a Hatay Civilizations Table már Törökországtól Dubajig kínálja a csemegéit. Az influenszer becsült vagyona 11 millió dollár.

@cznburakishere##cznburak♬ sunet original - Burak Özdemir

Addison Rae-t a TikTok sikere a filmvászonig repítette. A 85 milliós követőtáborral rendelkező lány táncos videókkal kezdte, egy év alatt ötmillió dollárt keresett.

@addisonreA new way to experience fragrance. I'm so excited to welcome you to the world of ARF… @addisonraefragrance 💘♬ original sound - Addison Rae

Jeremy Lynchet a labdarúgás szerelmesei ismerhetik, futballtrükkjeivel és tökéletesen elhelyezett szabadrúgásaival szerzett hírnevet. 15 millió követője van a TikTokon, becsült vagyona ötmillió dollár.

@jeremylynchWait for it… 👀😂 @HoodBabyy♬ original sound - HoodBabyy

Nézettségmágnes hatásban és viccfaktorban talán mindenkin túltesz egy mémmé vált srác, aki pár hónap alatt bekebelezte az egész TikTokot. Ő Khaby Lame, a mára sztárrá avanzsált tartalomkészítő, az egymásra licitáló, flancoló TikTok-videók trendjének tökéletes kifigurázása hozta meg a népszerűséget számára. Videói egytől egyig a humorról és a problémás élethelyzetek kifigurázásáról szólnak. A felvétel közbeni arcmimikája és kéztartása ikonikusnak mondható.

@khaby.lameIf you wanna copy me, do it in a right way##learnfromkhaby ##learnwithtiktok ##imparacontiktok♬ suono originale - Khabane lame

A TikTok üzleti funkcióját már a brandek is kezdik felismerni. Többek között a Chipotle, a Walmart, a Guess, az NBA, a Washington Post, a Red Bull, a Nickelodeon, a Maybelline, a Converse, a Sizeer a lehető legteljesebb mértékben igyekszik kihasználni a platform nyújtotta lehetőségeket.

Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai csúcstalálkozója 2021. október 2829-én, a viselkedéstudomány alapgondolata mentén elemzi a jövőt – számos nemzetközi top speaker és hazai előadó segítségével: http://brandfestival.hu/

A cikk létrejöttét támogatta a BrandFestival.

(A nyitóképen Khaby Lame szerepel, fotó: Stefano Guidi/Getty Images)

És ezt olvastad már?
Peter Parkernek már se híre, se hamva az Irány a Pókverzum folytatásának első trailerében