A Nike japán részlegének új reklámja a szigetországban tapasztalható idegengyűlölet ellen szólal fel.

Ami egyfelől akár még jogos is lehetne, hiszen szakértők szerint Japán a világ egyik legzárkózottabb országa, de a közösségi oldalakon most nem igazán azok a hangok a legerősebbek, melyek helyeslik a sportszergyártó kiállását.

A reklám három fiatal focista mindennapi harcait mutatja be, kitérve az iskolai zaklatás témakörére is. A sportolók nem teljesen japán származásúak, és ezért csúfolják és támadják őket. A szpot üzenete, hogy a xenofóbia indukálta nehézségek ellenére is mindenki úgy jó, ahogy van, és hogy a sport által végül minden sikerülhet.

A közönség nem igazán díjazta a látványos klipet. A legtöbben azt vetik a Nike szemére, hogy nem pont egy nyugati cégnek kellene okoskodnia egy ilyen fontos kérdésben, ráadáasul eleve eltúlozva az adott problémát.

Nos, a reklámot látva valóban az az ember érzése, hogy a cég tett egy aprócska egyenlőségjelet a japán kultúra és az idegengyőlölet közé, ami nem biztps, hogy okos dolog, ha a vállalat inkább cipőket szeretne eladni prédikáció helyett.

(via)

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Dezodorral arcon fújás és tükörletörés lett abból, hogy két autós ugyanazt a parkolóhelyet nézte ki magának Tatabányán

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
37% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
38% Van még idő, majd decemberben!