Ha azt mondod, hogy az Oscar egyébként is inkább a politikáról, mint a díjazott filmek minőségéről szól, nem szállunk veled vitába. Ha így nézzük, mondhatnánk akár azt is, hogy persze, induljon csak a Fekete Özvegy a legjobb film díjáért, de szerintünk ennyire azért ne legyünk lazák!
A Disney kampányt indított a Fekete Özvegy díjazásáért a március 27-én esedékes Oscar-gálán. Scarlett Johansson szuperhősfilmjét gyakorlatilag az összes fontosabb kategóriában ott szeretnék látni, vagyis magát a filmet érdemesnek látják a legjobb film, Cate Shortlandet a legjobb rendező, Johanssont pedig a legjobb női főszereplő díjára.
Ezeken felül szerintük a produkció egy raklapnyi technikai Oscart is hazavihetne, és a mellékszereplők díjazását is szívesen látnák. Ami szinte már vicc kategória, hogy még a gyönyörű Olga Kurylenko alakítását is szoborra érdemesnek találják, aki igazából csak néhány percig látható a vásznon, lévén a filmidő többi részében fémmaszkot visel.
Szóval most egy kicsit messzire rúgták a pöttyöst Disney-éknél, főleg, ha azt is tudjuk, hogy mindezzel párhuzamosan az Örökkévalók című, a kritikusoknál és a pénztáraknál is mérsékelt sikert arató másik filmjüket is legalább ekkora lendülettel tolnák a szobrocskák közelébe. Mindeközben a Sony-val közösen gyártott Pókember: Nincs hazaút Oscar-kampánya is beindult, de ezzel kapcsolatban annyira már nem indokolt a vitriol, hiszen a film elsöprő kritikai- és közönségsiker.
Azt azért jegyezzük meg, hogy valószínűleg a Fekete Özvegy Oscar-kampánya inkább a stúdió gesztusa az alkotók felé, mint komoly próbálkozás. A film bemutatóját ugyanis a világjárvány miatt többször is elpakolták, majd végül egyszerre kapott premiert a mozikban és a Disney+-on, melynek meg is lett az eredménye: a film sokkal kevesebbet tudott csak összeszedni, mint amennyit egy Marvel-mozinak illene, mely miatt még Scarlett Johansson is keresetet nyújtott be a Disney ellen, hiszen a gázsija bevételarányos része így sokkal kevesebb pénzt jelentett a számára. A stúdió végül peren kívül egyezett meg a színésznővel, melynek során iparági pletykák szerint negyvenmillió dollár körüli összeget fizettek ki Johanssonnak.
Nem gondolnánk hát, hogy bárki úgy gondolja a Disney-nél, hogy ez a film érdemes lenne akár egy díjra is, a csalódott rendezőt és főleg Johanssont azonban valamilyen módon ki kell engesztelni. (Ha a százmillió dolláros kompenzáció esetleg nem lett volna elég.)
(via)