Amplifier, azaz erősítő névre keresztelte az alkotója a lakókocsit, amit berendezéssel együtt szépen felszeletelt. De mit erősít és hogyan?

Skandinávia legnagyobb köztéri művészeti biennáléját tizenkét héten át lehet megnézni a svédországi Örebróban. Ez az OpenART, aminek az idei kiadására készített Baptiste Debombourg egy koronavírus-ihlette munkát, ami

a megváltozott otthon- és térérzékelést ábrázolja: szó szerint eltolja-szétbontja a vizuális  élményt, hogy megnyissa az elmét a valóság rejtett rétegei előtt. Mindezt elég plasztikusan mutatja be, egy lakókocsi felszeletelésével.

Ma már ez szerencsére a múlt, és lehetőleg sosem tér vissza abban a formájában, mint 2020 elején, amikor „eltűnt a kaland és az álmainak spontán valóra váltásának lehetősége”, ahogy Debombourg fogalmazott, aki elítéli, hogy a járvány idején a döntéshozók megállították az emberek mozgását, amivel szerinte „kioltották a szabadságot”.

Az alkotója szerint a mű a rombolás és az átalakulás között ingadozik, így testesíti meg a szabadság és függetlenség – Debombourg számára a legfontosabb értékek – iránti elsöprő vágyat. Az Amplifier nevű lakókocsit az örebrói vár előtt állították ki.

Debombourg a korábbi munkáiban is az el nem mondott, figyelmen kívül hagyott történetekkel foglalkozott; magát „helyreállító” művésznek tartja, aki szívesen javít falakat, bútorokat és tárgyakat, miközben másképp mutatja meg azokat.

(Forrás, fotók: Baptiste Debombourg)

Ez is érdekelhet:

Agycsavaró illúziónak tűnik ez a tengerparti szobor

A táskát cipelő, megszaggatott szobrok ismerősek lehetnek a netről: Bruno Catalano most díjat nyert az egyikkel, és elmondta, miért ilyen az Utazó című sorozata.

És ezt olvastad már?
Fura című film készült George Foremanről, és már itt is van az első teljes előzetese
További cikkeink a témában