A YouTube minden decemberben Rewind címmel csinál egy visszatekintést az elmúlt év legnagyobb videomegosztós pillanataiból, de lehet, hogy jövőre inkább dobják ezt a szép hagyományt.
A tavalyi eresztés ugyanis valami hihetetlenül népszerűtlen lett, és mi speciel nem teljesen értettük, miért.
Azóta sem lett sokkal jobb a helyzet, a 2018-as Rewind ugyanis jelenleg 2,6 millió lájkkal bír, amihez képest a 17 millió lefelé mutató hüvelykujj egészen elképesztő szám.
Ez a YouTube kreatívjait sem hagyta hidegen, az idei videót ezért ezzel kezdik:
2018-ban csináltunk valamit, ami nem tetszett nektek, ezért 2019-ben megnézzük, mi az, ami NEKTEK tetszett. Mert ti jobbak vagytok ebben, mint mi.
A klipet magát ezután úgy csinálták meg, hogy fogták a videomegosztó néhány kategóriáját, kiszedegették belőlük a tíz legkedveltebb videót, majd ezeket összevágták egy hatalmas katyvaszba.
Nos, kiderült, hogy a közönségnek ebben a formában az sem tetszik, ami egyébként tetszik, hiszen a 2019-es válogatás jelenleg 1 millió lájkkal, és 2 millió leszavazással büszkélkedhet.
Nem csodálkoznánk, ha a YouTube jövőre azt mondaná, hogy kaptok ti ám egy túróst Rewind helyett, és valahol még meg is értenénk őket.
A jelenség magyarázata egyébként egyszerűbb már nem is lehetne:
a legtöbbet lájkolt videók halmazának köze sincs a legjobb videók halmazához.
Jellemzően nagy követőtáború YouTube-sztárok kapják a legtöbb lájkot, akik sok esetben – legyünk őszinték! – nem csinálnak mást, mint ülnek egy kamera előtt és hülyeségekről beszélnek, esetleg artikulálatlanul ordítanak, miközben valamilyen videojátékkal játszanak. (PewDiePie, rád nézünk éppen!) Azt pedig már az ókori bölcsek is megmondták, hogy salakanyagból nem lehet várat építeni.
A YouTube jobban tenné, ha nem a lájkokra, hanem a minőségre menne, ellenkező esetben tényleg hagyni kellene az egészet a fenébe. Komolyan, kinek van kedve egy év végi válogatásban magukat sminkelő, videojátékozó vagy simán csak fecsegő embereket nézni?