Kate Beckinsale nem arról híres, hogy lépten-nyomon ledobja a textilt, de egyszer azért ő is kötélnek állt. A héten a magyar mozikban is debütált akciófilmje apropóján meg is mutatjuk, miről van szó.
A Fekete kanári a szinopszisa és különösen az előzetese alapján a feminista akciófilmek sablonjait követi. Adott egy titkos ügynöknő, akinek a rosszfiúk elrabolják a férjét (na, ezúttal kit is kell megmenteni?) és megzsarolják, hogy ha nem szerzi meg nekik a címben szereplő szupertitkos programot, kivégzik a halálra rémült, sikoltozó, reszkető, magatehetetlen férfit. A ránézésre nagyjából ötven kilós nőnek így nincs más választása, mint nekilátni lőfegyverrel, késsel és puszta kézzel-lábbal bedarálni az útjában álló fogdmegeket, akik természetesen egytől-egyig nála kétszer nagyobb férfiak.
Akit idegesít ez a szubzsáner, itt nagy adagokban kapja majd az arcába a femipowert. Az előzetes egy pontján a főhősnő még azt is megjegyzi az őt leribancozó, székhez kötözött férfinak, hogy manapság már nem illik így beszélni a nőkkel, aztán elkezdi eltörni az illető ujjait.
Íme a kicsit sem toxikusan feminin kedvcsináló:
A pettyet vitriolosra sikerült felvezetés után muszáj azért azt is megjegyezni, hogy Kate Beckinsale karrierjének legnagyobb részében igazából ezt a kőkemény, két pisztollyal hadonászó karaktert hozta, elsősorban egykori férjének, Len Wisemannek köszönhetően, aki az Underworld-franchise-zal igazi akciósztárt faragott feleségéből.
Az angol színésznő nem ebben a műfajban kezdte. A kilencvenes évek elején még úgy nézett ki, hogy akár komoly drámai színésznő is lehet belőle, hiszen első nagyjátékfilmes szerepét Kenneth Branagh Sok hűhó semmiért című Shakespeare-feldolgozásában kapta, amit egy ideig komolyabb filmek követtek, egészen a 2001-ben bemutatott Pearl Harbor – Égi háború című Michael Bay-moslékig, amivel a színésznő átlépett a blockbuster-korszakába.
Bár olykor becsúszott neki néhány komolyabban vehető szerep – például Martin Scorsese 2004-ben bemutatott Aviátor című mozija –, Beckinsale nem tudott szabadulni a Van Helsing- és Az emlékmás-féle középszertől. Az Underworld sem feltétlenül a jó szerepválasztások sorát erősítette. A színésznő elköteleződött a sorozathoz, ami ugyan képes volt rajongókat szerezni, de a minősége epizódról epizódra zuhant, ez pedig elszigetelte Beckinsale-t az értékesebb szerepektől.
A színésznő egyébként modellkarriert is fel tud mutatni. Meztelenkedést ilyen minőségben soha nem vállalt, de azért az Esquire által felvett klipet még úgy is érdemes megnézni, hogy a hölgy ebben is végig magán tartotta a fehérneműt.
Szerencsére azért nem kell füstölögve távoznod a cikk ajtaján, hiszen Beckinsale egyetlen alkalommal hajlandó volt feláldozni a szemérmességét a filmművészet oltárán, amire az 1994-es Lóhalálában című moziban került sor. Persze itt sem kell terpesztésre gondolni, az erotika egészen visszafogott, de azért megmutatjuk, ha már ezért kattintottál:
A forgatás idején a színésznő még csak 19 éves volt, és ezt követően soha többé nem mutatta meg leplezetlenül a bájait. Annyira nem, hogy az egy évvel később a mozikba küldött Megkísértve című természetfeletti drámában már az összes meztelen jelenetét testdublőrrel vették fel.
Beckinsale idén ünnepelte 51. születésnapját. Még mindig remekül néz ki, de sajnos az egészségtelen hollywoodi szépségideálok és fiatalságkultusz generálta plasztikamánia őt sem hagyta érintetlenül. Mutatunk néhány friss képet, melyekből határozottan kiderül, mire gondolunk:
Beckinsale legújabb filmjét csütörtökön mutatták be a magyar mozik. Ha elrettentett a fenti előzetes, megsúgjuk, hogy feltehetőleg nem kell sokat várnod arra, hogy a Fekete kanári felkerüljön streamingre, lévén a filmet októberben mutatták be az USA-ban, és lassan a mozikban már nem fog szemmel látható összegeket termelni. Mivel az Amazon filmjéről van szó, jó esély van rá, hogy heteken belül a Prime Videón is üdvözölhetjük.
Ez is érdekelhet: