A Gamescomon 15 percet kaptunk az új NFS-játékkal. Nem a Heat lesz az új Underground, de azért nem rossz a helyzet.
Amikor megláttuk az NFS Heat első kedvcsinálóját, egyből elindult egy óriási mosoly az arcunkon, mivel régen láttunk már NFS-játékban neonban ázó éjszakai utcaképeket, amelyeken rendőrök elől rohangáló autók száguldoznak, mert hát igen, mindannyian a Need for Speed Undergroundokra asszociáltunk egyből, aminek valamiért nem akar elérkezni a folytatása. És hát most sem fog, de a Heat azért egy picit közelebb kerül hozzá, mint a többi rész. Talán nem is véletlenül.
A Heat lényege ugyanis az autónk tuningolása lesz, amit egyelőre a Gamescomon kipróbálható demó alapján csak optikai tuning formájában lehet elképzelni, de azt meg kell hagyni, hogy az autók tényleg az utolsó szögletükig a képünkre formálhatóak. A festés, a mintázat, a különféle egyedi alkatrészek az NFS-széria jobb pillanatait idézik, mert tegyük a szívünkre a kezünket, anno az Undergroundokban is addig-addig pimpeltük az autót, amíg Xzibit is elégedetten bólogatott volna.
Erre most is lehetőség lesz, a pimpelésre kiállított Mercinket próbáltuk egyedivé tenni, de erre sok időnk és sok lehetőségünk egyelőre a demó határai nem volt, mindössze néhány választható alkatrészt lehetett felapplikálni az autónkra, aztán kimenni vele a terepre. A végleges játékban nyilván kinyílik majd a lehetőségek tárháza, rengeteg választható csodával varázsolhatjuk majd egyedivé a verdát, de ez azért valljuk be, elég kevés a boldogsághoz.
A játék egyből ki is pakolt minket az utcára, ami egészen elképesztően gyönyörűen fest, az NFS Heat talán az egyik legszebb autós játék a piacon a Forza Horizon 4 mellett, bár az jó kérdés, hogy miért mindig vizesek az utak, értem én, hogy marha jól néznek ki, de kissé hihetetlen, hogy egy városban szinte mindig locsolják az utakat, vagy legalábbis folyton esik az eső. De ez egy ilyen NFS-dolog.
PS4 Pro-n futott a játék, meg kell hagyni, parádésan. Erős a sebességérzet, és gyönyörűen kimunkált a környezet, néhol már-már fotorealisztikus a grafika. És nem, ez még mindig nem elég a boldogsághoz. Nyilván nem. És itt már beesik egy-két apróbb hiba a számításba. Az NFS Heat ugyanis bármennyire is próbál kicsit a régebbi címek felé húzni, fizikában még mindig nem képes igen nagyot fejlődni. Az autók még mindig úgy mennek át mindenen, mintha a táj papírból lenne, de mivel egy arcade autóversenyről van szó, különösebben nem kellene, hogy ez baj legyen. Mégis van egy kis baj, és ez a baj pont a túlerőltetett részletesség és látvány.
A demó két pályát adott, egy nappalit és egy éjszakait. Az IGN videójában meg is lehet nézni mindkettőt.
A nappalin teljes volt a káosz pont azért, mert szinte mindenből azonnal pürét tudunk csinálni. Ha kisodródsz, néha nem is látod, hogy hol az út, betakar mindent a törmelék, ráadásul van egy ennél nagyobb gond is: ha kihagyunk egy checkpointot, mert azt sem látjuk, hol vagyunk, nem simán büntetést kapunk, vagy visszakerülünk a kapu elé valahová, hanem megyünk tovább. Magyarul vissza kell fordulni, és teljesíteni a checkpointot, különben nem sikerül abszolválni a futamot. Ez nem túl jó hír.
Persze másik oldalról nézve viszont régen is az volt a lényeg, hogy betanuld a pályát, mert különben nem tudtál nyerni, és itt sincs másképp. Egyedül talán az a problémás, hogy túl látványosra akarták megálmodni versenyt, nem kellett volna hagyni, hogy egy törmelékorgiává váljon a futam, ha rosszul sülnek el a dolgok. De akkor jött az éjszakai pálya, és mindent helyre tett.
A neonfényes utakon már működött a varázslat, valahogy talán az utak is szélesebbek voltak és kevésbé szeszélyesek, így sikerült úgy vágtatnunk rajtuk, mint egy zárlatos Vin Diesel. Itt lépett be a képbe a rendőrség is, akik elég hatékonyan próbáltak minket elkapni, de csodákra ők sem voltak képesek. Hiába jöttek konkrétan belém szemből frontálisan páncélos autóval, nem sikerült teljesen összetörni, és dutyiba zárni.
Mintha a törések is kissé vissza lennének húzva, bár lehet, hogy ez majd csak beállítás kérdése lesz, ki tudja. Az biztos, hogy figyelnünk kell majd arra, hogy ne törjük rommá az autónkat, így sűrűn kell majd látogatni a garázst. A rendőrök elől elmenekülve is gyorsan fel kell majd mindig keresni egyet, ez pedig egyértelmű visszakanyarodás a klasszikusokhoz.
Összességében egyelőre pozitív a kép, az NFS Heat gyönyörű, gyors, élvezetes, de néha túlságosan is látványos akar lenni, ami a versenyzés rovására megy. A fizikája nem lesz etalon, de már most sokkal jobbnak tűnik összességében, mint a Payback volt. November 8-án érkezik majd, biztos beleteszünk jónéhány órát.