A Coachella, azaz teljes nevén Coachella Valley Music and Arts Festival idén április 14-től egészen e hét vasárnapig tart, és mivel a Burning Man mellett ez az USA talán leghíresebb össznépi dzsemborija, ezért igazi presztízs heppeningnek számít, ami úgy vonzza az instagrammereket és influenszereket, akár egy napon hagyott krémes a legyeket.

Nem csoda hát, hogy ha a napokban rákeresel bármelyik közösségi platformon a #coachella hashtagre, egészen elképesztő mennyiségben kapod az arcodba a bejelentkezéseket. Nem is igazi véleményvezér, aki nincs ott, ami elég komoly elvárásokat generál a közösségi médiából élők körében.

A Coachella egyébként híresen költséges rendezvény, idén többen is írtak arról, hogy a fesztiválon egészen horrorisztikus áron lehet csak ételt és italt kapni. Az Evening Standard cikkéből például kiderül, hogy két burritóért és két jeges kávéért nagyjából 21 ezer, egy vodka-Red Bullért pedig 8000 forintnak megfelelő dollárt kérnek el, amitől még nekünk is bekönnyezett a szemünk, pedig nem terveztük, hogy ellátogatunk az eseményre.

A hétvégére szóló belépőjegyet egyébként 550 amerikai dollárért, azaz közel 190 ezer forintért vesztegetik.

Adott tehát egy fesztivál, amit influenszerként nem szabad kihagyni, ám ez a megmozdulás simán képes egy hétvége alatt csúnyán megkopasztani az embert, ez pedig így egészen komoly problémát jelent a hivatásos híresemberek számára. A bejelentkezések számából mégis úgy tűnik, hogy legyen bármennyire is horrorfilmbe illő a Coachella anyagi vonzata, ez mégsem akadályozza meg az amerikai véleményvezéreket abban, hogy ott legyenek a sűrűjében.

Úgy tűnik, mintha mindenki ott lenne, aki számít, instagrammerek és tiktokkerek egész hada lövögeti bőszen a szelfiket és a hashtageket, virágból font hajráfot viselve, teljes partiszettben feszítve.

Ezzel csak annyi a baj, mint minden mással is a közösségi médiában: nem minden az, aminek látszik.

Erről most Loren Gray, amerikai közösségimédia-személyiség és énekesnő rántotta le a leplet, aki hét éve, 13 évesen kezdett el a TikTokon dalolgatni, amiből mára egészen komoly vagyont sikerült felépítenie. Nemcsak a videomegosztón, de az Instagrammon is nyomul, itt mintegy 24 millióan követik, vagyis ki lehet jelenteni, hogy tud egyet s mást a bizniszről.

A húszéves hölgy egy videóban mondta el, mi a trükk ebben a nagy össznépi coachelláskodásban:

valójában a fesztiválról bejelentkező influenszereknek a fele sem jelenik meg a rendezvényen, egyszerűen csak úgy tesznek, mintha.

Még nem láttam senkit, aki beszélt volna erről, de szerintem frenetikus, így nekem kell elmondanom, hiszen végső soron a Coachelláról van szó – kezdi a mondandóját, majd azzal folytatja, hogy ez a heppening olyan, mintha maga lenne az olimpia a híresemberek számára. Egyszerűen ott kell lenni és kész. Persze, ahogy fentebb is leszögeztük, nem mindenkinek van lehetősége vagy kedve kifizetni a részvétel iszonyatos költségeit, ők pedig nem tesznek mást, mint elutaznak a sivatagba, kivesznek egy szobát, aztán szépen felöltöznek, kisminkelik magukat, megcsináltatják a hajukat és elkezdenek képeket lődözni, amiket aztán úgy posztolnak, mintha ott lennének a sűrűjében.

Loren így vigasztalja azokat, akik kimaradtak:

Ha unalmasnak és szomorúnak éreznéd magad, amiért te nem jutottál ki, csak tudd, hogy ezek az emberek sincsenek ott!

Itt megnézheted a művésznő teljes videóját, ám előtte még női olvasóinknak mi is szólnánk előre, hogy ha unalmasnak és szomorúnak éreznék magukat, amiért ők nem néznek ki annyira makulátlanul, mint Loren, csak tudjanak róla, hogy a hölgy arcán nagyjából pont annyi a smink és a filter, mint kamufesztiválozó az online térben.

@lorengrayhere to validate ur fomo ????

♬ Rodeo (Remix) - Lah Pat & Flo Milli

Aki otthonosan mozog az internet 2.0 világában nemigen dobott hátast ettől a sztoritól, hiszen ők tudják, hogy az Instagram és a TikTok párhuzamos valóságában minden cseppnyi valóságra jut egy vödörnyi kamu. Épp csak érdekes látni, hogy ennek a hazudozásnak napjainkra milyen mélyre futottak a gyökerei.

Ez is érdekelhet:

Hatalmasat megy Drake és The Weeknd közös száma, pedig a dalt nem is ők, hanem egy robot hozta össze

Hátborzongató, de az egyre népszerűbb számot nem a két zenésznek, hanem egy mesterséges intelligenciának köszönhetjük.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Kívülről fújod a Reszkessetek, betörők!-et? Biztos? Teszteld!

Mennyire mennek az évszámok? Ebből a kvízből kiderül

Mit vegyünk karácsonyra barátainknak, rokonainknak a mesterséges intelligencia szerint?

További cikkeink a témában