Hiába csökken a Netflix előfizetőinek száma, az azért még mindig egyértelmű, hogy a streamingszolgáltatónak továbbra is óriási hatása van a fogyasztói szokásokra.
Nemrég még azon képedt el a világ, hogy egy 37 éves dal visszamászott a toplistákra, miután az alkotók kiválasztották a Stranger Things egyik betétdalának, most pedig a jelenség ismét megmutatta magát.
Ezúttal nem kell ennyit visszasétálni az időben, most ugyanis egy két éve megjelent videojáték profitál a Netflix kreatív döntéséből. A Cyberpunk 2077 című videojátékról van szó, melyet 2020-ban igazi messiásként várt a videojátékos közösség, csak hogy a decemberi megjelenés után vásárlók százezrei érezhessék átverve magukat.
A csúcsra járatott hypevonaton nem volt fék, így az alkotás továbbra is szépen fogyott, az előző generációs verziókkal azonban akkora volt a baj, hogy a Sony még le is vette a programot a digitális piacteréről és nagyszabású pénzvisszafizetési kampány indult azok számára, akik nem akarták egy félkész, bugoktól hemzsegő játékban hagyni a pénzüket. Az alkotást a CD Project RED közben szépen helyrepofozta, sőt befutottak azóta a nextgen frissítések is, jövőre pedig még egy komoly bővítés is érkezik a játékhoz, az eljátszott bizalmat azonban nem ilyen könnyű visszaszerezni.
Ahogy telt az idő, a Cyberpunk 2077 népszerűsége lassan elpárolgott, mígnem eljutottunk oda, hogy múlt hónapban már csak nagyjából 16 ezren játszottak egyszerre az alkotással a Steamen. És akkor jött a Netflix...
Pontosabban a Cyberpunk: Edgerunners című kiváló anime, ami gyorsan felkapaszkodott a nézettségi listák előkelő helyeire, ez pedig óriási hatással volt a lassan két éves játék felhasználóinak számára nézve.
A sorozat megjelenését követően a Cyberpunk 2077 megötszörözte a Steamen aktív felhasználóinak számát.
A mérések szerint az elmúlt napokban több mint 85 ezren játszottak egyszerre a játékkal, ami azt jelenti, hogy a játék a megjelenése óta nem volt ennyire népszerű. Ez már csak csak azért is remek hír a CD Project RED számára, mert hiába kalapálták ki a játékot, egy csalódott vásárlót nagyon nehéz visszacsábítani, a hirtelen jött népszerűség következtében azonban rengetegen fogják a saját szemükkel látni, hogy most már sokkal jobb a helyzet, mint a megjelenés idején.
Ez is érdekelhet: