Megnéztük az Utódlás első két epizódját, és nagyon várjuk a következőket. El is mondjuk, miért.
Kezdjük az alapsztorival, amiben, itt szólok, lesz minimális spoiler is, hogy ne totális absztrakcióval kelljen kerülgetni a témát. Logan Roy médiacézár nyolcvan éves, születésnapján jól összekavar mindent, amit addig a négy nagyon más egyéniségű gyereke, valamint a fontos emberei gondoltak a vállalat jövőjében elgondolt szerepükről.
Majd rögtön rögtön szívrohamot kap, totális káoszt hagyva a több fontos ügy kellős közepén álló médiabirodalma körül. Ezután már a kórházban beindulnak a szervezkedések, kiszorítósdik, intrikák, majd a derült égből egy lánykérés is lepottyan.
Az Utódlás, eredeti címén Succession párhuzamosan kínál egy - eddig úgy tűnik - remekül megkomponált családi drámát és egy, a médiabirodalmak működésébe betekintést nyújtó filmet. Eddig egyértelműen az előbbi vonal az erősebb, méghozzá első sorban azért, mert szuper jó karaktereket hoztak össze.
Először is ott vannak Logan Roy gyerekei: a függőségét a vállalati létre cserélő Kendall, a Kieran Culkin által játszott komolytalankodó, de a dolgokból kimaradni nem akaró Roman, az apa kedvence, Shiv, és a legidősebb, az örök tartózkodó pózában háttérben álló Connor. És akkor még ott van a család legújabb vetélytársa, a hideg számító Lawrence, aki mentén a médiabirodalmi csatározásokat később szépen lehetne részletezni.
Mellettük két szereplőt még mindenképpen ki kell emelni. A médiabirodalom vezetésében részt vevő Tom fanyar humora, és a magát egy bármilyen munkapozícióért összetörő Greg szerencsétlenkedése biztosítja, hogy ne menjen át száraz áskálódásba a történet.
Egyúttal ők már most remekül használhatóak arra is, hogy még egyet csavarjanak az amúgy is összetett konfliktusokon. Eddig mindez nagyon jól működik. Bárcsak a Netflix és nem az HBO készítette volna, és lehetne zsinórban nézni - már most.