A Plague Inc. immár nyolc éves mobilos játék, ami most a halálos áldozatokat is követelő koronavírusnak köszönhetően az utóbbi napokban a reneszánszát éli.
Kínában január 22-én a legtöbbet eladott játékká lépett elő az iOS Store-ban, ami egy ilyen régi alkotásnál komoly teljesítmény.
Hogy mégis mi köze lehet egy okostelefonos játéknak egy vírushoz? A Plague Inc.-ben az a játékos feladata, hogy egy világméretű járvánnyal elpusztítsa az emberiséget. Egy olyan menedzserjátékról beszélünk, amiben nem épületeket kell felhúzni vagy futballcsapatot terelgetni, hanem a megszerzett pontokból újabb és újabb halálos tulajdonságokkal felruházni egy állandóan mutálódó kórokozót.
A lappangási idő meghosszabbításával például több ember fertőzhető meg még azelőtt, hogy az orvosok felfigyelnének a termékedre, vagy egy izmosabb beruházással azt is elérheted, hogy cseppfertőzéssel is terjedjen a vírusod, esetleg ellenálló legyen az addig hatásos antibiotikumok ellen.
Szóval egy igen gonosz cuccról van szó, ami ráadásul még profin is néz ki, és Kínában pont emiatt kezdték el az emberek úgy vásárolni, mintha nem lenne holnap.
A fejlesztő Ndemic Creations már közzé is tett egy nyilatkozatot, amiben leszögezték, hogy a játékuk nem használható a valóságot leíró modellként, és hogy az emberek a koronavírussal és más fertőzésekkel kapcsolatban inkább a hírekből tájékozódjanak. (Aztán minden bizonnyal hátradőltek, és megszámoltak egy újabb kötegnyi zöldhasút.)
(via)