Sokan ki vannak borulva a Magyar Postára, rengeteg a panasz, bosszankodás, de most van valaki, aki annyira megunta a gondokat, hogy leprogramozta a Fostát, ami egy valós hibabejelentő.

Tegyük is tisztába, mi ez az egész, maga a kitalálója szavaival:

Bizonyára többünkkel megesett már, hogy valamilyen küldeményt vártunk vagy épp adtunk fel (legyen szó akár levélről, akár csomagról), de az eltűnt, késett, összetört vagy bármilyen más negatívumot tapasztaltunk a folyamat során.

Ha ilyenkor úgy döntünk, hogy panaszt teszünk, akkor ezek a vitás esetek általában kivizsgálatlanok maradnak,

jobb esetben kapunk róla egy sablonlevelet, melyben azt állítják, hogy a jövőben jobban odafigyelnek a nyújtott szolgáltatások színvonalára. Aztán persze legközelebb is késve kapjuk meg a csomagot, az értesítőket több nappal visszadátumozzák, a törékeny dolgokat pedig ugyanúgy belegyűrik a postaládába, mint korábban.

Mr. Fosta célja tehát az, hogy nekünk és a Postának is legyen némi rálátása arra, hogy melyik körzetben milyen és mekkora problémák adódnak a szolgáltatással. Ehhez nettó 8-10 nap alatt mindennel együtt összerakott egy site-ot, a Fostát, ahol be lehet jelenteni a konkrét problémákat – hét lehetőség közül lehet választani –,  ami egyfajta hőtérképpel megmutatja a panaszok jellegét.

Ezeket térképre...

...majd kerültre bontva helyezi el és mutatja meg:

Itt ennél a példánál azt látni, hogy a 8. kerületben nagyon magas a késve és a visszadátumozott, valamint elég nagy a hiányzó értesítővel kikézbesített küldemények száma.

Az ötlet remek, a kitaláló el is mondta, mi lenne a célja, ami 2019-ben már nem egy nagy elvárás:

„Ez az oldal azért jött létre, hogy végre mindenki elmondhassa és mindenki számára látható is legyen, melyek azok a körzetek Magyarországon, ahol a legtöbb probléma van a küldemények kézbesítésével, ami által talán az illetékes szervek is motiváltabbak lesznek, hogy a 21. században is elfogadható szintre hozzák a szolgáltatásaik színvonalát.”

Mr. Fosta a 444-nek elmondta, hogy december elsején lőtte fel az oldalt és most 857 panasznál jár. Ez vélhetően most megsokszorozódik.

(via 444.hu)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Retrokvíz: elég egy másodperc, hogy felismerd a 2000-es évek tévéreklámjait?

További cikkeink a témában