A fulfillment a webáruházak igényeire szabott szolgáltatás, aminek célja a megrendelések folyamatának végrehajtása. Úgy is megfogalmazhatjuk, hogy a fulfillment a webshop logisztika teljes körű kiszervezését jelenti, ami magában foglalja az áruk tárolásán túl, a készletnyilvántartást, a megrendelések és visszáruk kezelését, az áruátvételt, minden árumozgatást, a komissiózást, a szakszerű csomagolást és a megrendelések vásárlóhoz való kiszállítását is.

A fulfillment a webáruházak gyakorlati üzemeltetésének jelentős és sokrétű feladatcsoportjának teljes átvételét jelenti a vállalkozóktól. A fulfillment szolgáltató a webáruház legfontosabb üzleti partnere, így kiválasztása alapos mérlegelést igényel. A konkrét szolgáltató megtalálása előtt, érdemes sorra venni mik a legfontosabb érvek a fulfillment mellett egy webáruház számára.

 

  1. Rengeteg munkaidő felszabadul

Talán a legfontosabb tényező a webáruházak szempontjából a fulfillment igénybevétele során, hogy teljesen átalakulhat az egyes tevékenységekre jutó munkaidő. A webshop logisztika kiszervezése az egyik legtöbb munkaidőt igénylő tevékenységtől való megkönnyebbülést jelenti. A tevékenységek közül eltűnik minden, ami fizikailag a termékkel kapcsolatos: az áruátvétel, a visszáru kezelése, a tárolás, az áruk rendelések szerinti kigyűjtése és csomagolása, de a leltározás is. Ugyanez igaz olyan kiegészítő jellegű tevékenységekre is, mint a csomagolóanyagok beszerzése és a hulladékkezelés. Az átadott tevékenységek helyét a fulfillment szolgáltatóval való kapcsolattartás veszi át, a szoros együttműködés, az egyeztetés és az elszámolás, miközben több idő marad a saját kézben tartott ügyfélkapcsolati teendőkre, marketingre, keresőoptimalizálásra és stratégiai döntésekre. A munkaidő hatékony kihasználása webáruházunk fejlődésének és növekedésének egyik alapja.

 

  1. Raktározási- feladatok megszűnése

A webáruháznak nem csak a munkafolyamatai és az azokra szánt munkaidő eloszlása változik meg fulfillment szolgáltatás igénybevételével, hanem saját üzemeléséhez szükséges fizikai térigénye is. Nincsen szükség a továbbiakban saját raktárra, csomagolási területre, visszáru tárolásra vagy éppen a leltározás sokszor nehezen átlátható pakolásaira. A szakszerűtlen tárolás a termékek sérüléséhez, amortizációjához is vezethet. Miután a fulfillment szolgáltató minden logisztikai folyamatot átvesz, a webáruház jószerivel egy laptopról üzemeltethetővé válik.

Érdemes ennél a pontnál kitérni arra az esetre, ha a webáruház hagyományos üzlethelyiséggel is rendelkezik vagy a saját tárolókapacitás valamilyen mértékben adottság, esetleg a termék gyártója maga a webshop, így a raktározás maga nem teljesen számolható fel. Amíg a többi érv a fulfillment mellett többé-kevésbé általános, addig ebben az esetben minden szituáció eltérő. Egy jó fulfillment szolgáltató már az elején onnan lesz felismerhető, hogy az egyedi adottságok figyelembe vétele mellett készíti el elemzését és ajánlatát.

 

  1. Gyorsabb, akár aznapi kiszállítás

Amellett, hogy a webáruház üzemeltetője a webshop logisztika teljes kiszervezésével időt nyer, még jelentősen gyorsul is a folyamat. A rendelések a fulfillment szolgáltatóhoz futnak be, ahol egy szakszerűen kialakított, automatizált raktárban jóval gyorsabban történik azok feldolgozása, gördülékeny a komissiózás (árugyűjtés), szakszerű a csomagolás, folyamatos a készletnyilvántartás és akár saját flottával, akár a nagyobb rendelésszám előnyeit kihasználva futárpartnerrel időveszteség nélküli a kiszállítás megkezdése. Fulfillment szolgáltatás igénybevételekor a megrendelt termékek a rendelés leadása után a lehető legkevesebb időt töltik a raktárban. A webáruház oldaláról nézve kevesebb időráfordítással is jóval gyorsabban jut a vásárló a kívánt termékekhez.

 

  1. Automatizált lépések, hibamentes rendelések

A webáruházak logisztikai feladatai nagyon sok hibázási lehetőséget rejtenek. A pontatlan készletnyilvántartás, a nehezen áttekinthető raktár, a nem professzionális árugyűjtés és csomagolás, a visszáru kezelése mind olyan lépések, amik hibázáshoz vezethetnek. A fulfillment szolgáltató igénybevétele jelentősen növeli a webáruház működésének automatizáltságát, ezáltal átláthatóbbá és kiszámíthatóbbá válnak a folyamatok. A fulfillment szolgáltató folyamatos készletnyilvántartást vezet, a legmodernebb technológiát használó raktárakban a tárolás és anyagmozgatás közbeni sérülések minimalizálhatóak, az árugyűjtés közbeni hibák a legalacsonyabb szintre kerülhetnek. Ennek köszönhetően a vásárló nem csak gyorsan, de rendelésének teljesen megfelelő módon veheti kézbe a megvásárolt terméket.

 

  1. Növekedési lehetőség, rugalmasság

Fulfillment szolgáltatás igénybevételekor pontosan azért a szolgáltatásért fizetünk, amit igénybe is veszünk: az elfoglalt tárolóhelyért, a szükséges árumozgatásokért, a konkrét megrendelések összekészítéséért és kiszállításáért. A szolgáltatás rugalmasan alkalmazkodik a webshop igényeihez akár egyes termékek szezonalitásáról, akár a webáruház növekedéséről legyen szó. A saját munkaerő lehetőségei és a tárolóhely kapacitása a hosszú távú növekedés gátjai is lehetnek, miközben kihasználatlanságuk többletköltségeket eredményezhetnek. A skálázható, kiszámítható logisztikai költségek és a fulfillment rugalmassága együttesen új dimenziókat nyithat meg a vállalkozás növekedésében. Azon túl, hogy a jó fulfillment szolgáltató egyedi kéréseinket – például címkézés, újracsomagolás, használati utasítás csatolása stb. – is teljesíti egyben érdekeltté is válik sikerünkben, hiszen saját üzleti érdeke is ezt kívánja. Nem pusztán egy raktárost nyerünk, hanem egy olyan partnert, aki minden logisztikai nehézségünk magas színvonalú megoldásában anyagilag is érdekelt.

  1. Költséghatékonyabb üzemelés, beruházás és munkaerőköltségek nélkül

A webáruház üzemeltetésének szempontjából nézve a már sorba vett okok összessége jelenti a legfontosabb tényezőt a fulfillment mellett: egészen egyszerűen kevesebbe kerül. Csökken a webshop logisztikára közvetlenül ráfordítandó munkaidő, szükségtelen a saját tárolókapacitás fenntartása, mindemellett gyorsabbá és pontosabbá válnak folyamataink és a növekedés lehetősége is megnyílik előttünk, mindezt úgy, hogy az átvállalt tevékenységek díja összességében alacsonyabb, mint ha ugyanezen tevékenységeket magunk végeznénk el. Ennek alapvető oka részben a specializáltságon és méretgazdaságosságon, részben a költségek megosztásán alapul. Egy modern logisztikai bázis felépítése és üzemeltetése jelentős befektetést igényel, ami meghaladja a webáruházak lehetőségeit. Ugyanakkor a fulfillment szolgáltatáson keresztül több webáruház tudja ugyanazt a korszerű logisztikai infrastruktúrát használni, költségeik megoszlanak, de a méretgazdaságosság előnyeiből mindannyian profitálhatnak. Miután a fulfillment díja egyszerre tartalmazza az összes logisztikai költséget, így termékeink árképzésének folyamatát is könnyíti. A konkrétan és azonnal számítható előnyök mellett érdemes figyelembe venni a kiszervezés miatt máshol hasznot hajtó munkaidőt, az automatizált folyamatok térnyerésének jótékony hatását ügymenetünkre és azt az előremutató szemléletváltást, amit a fulfillment okoz vállalkozásunkban.

 

  1. Elégedettebb vásárlók

A vásárlók elsősorban minél jobb áron szeretnének minél gyorsabban a kiválasztott termékekhez jutni. Másodsorban szeretik a kiszámíthatóságot, a biztonságot, az utánvétet és a visszaküldés lehetőségét. Ha ezekkel a szolgáltatásokkal elégedettek, akkor várható, hogy a következő alkalommal is webáruházunkat választják. A fulfillment a professzionalitás jele is egyben a vásárlók felé, ami szintén növeli a webáruházba vetett bizalmat. Miután a fulfillment a webáruház szolgáltatásának azon részén hoz jelentős változást, ami közvetlenül befolyásolja a vásárlói elégedettséget, így nem túlzás azt állítani, hogy a webshop logisztika teljes kiszervezése, profi kezekbe adása közvetlenül növeli webáruházunk vásárlóinak elégedettségét és hozzájárul a vásárlások számának növeléséhez.

Összességében a fulfillment szolgáltatás igénybevétele minőségi változást jelent a webáruházak életében. Napi működésük megváltozik, növekszik az automatizáltság, a munkavégzés specializálttá válik, mindezzel egyidejűleg hatékonyabbá és versenyképesebbé válik működésük. A logisztikai feladatok költsége egyértelművé, átláthatóvá és könnyen számíthatóvá válik. A fulfillment rugalmassága lefekteti a továbbfejlődés lehetőségének alapjait.

(Kép forrása: https://unsplash.com/@curology)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Itt az a Xiaomi, ami szembeszáll a csúcstelefonokkal

Így lettem villanyborotva-hívő – Braun S9 Pro+-teszt

Téli bőrápolás férfiaknak: miért van rá most jobban szükséged, mint valaha?

További cikkeink a témában
Így lettem villanyborotva-hívő – Braun S9 Pro+-teszt
Hirdetés