Nagyon sok cikk foglalkozik a stressz csökkentésével, viszont kevés ír le valóban kivitelezhető és tartós megoldást arra, hogyan váljunk meg végre a felesleges feszültségtől. Mi ennek az oka? Azt is leírjuk az alábbiakban, továbbá tényleg olyan megoldásokat mutatunk be, amelyek be is válnak.

Miért nem megy? Mert az agyunk megszokta a stresszt

Ez a szomorú tény egyik képlete, ami miatt nem válnak be a sokak által ajánlott módszerek. Ha hosszabb ideig hozzászoktunk a stresszes életmódhoz, akkor az agyunk sokkal érzékenyebbé válik az apróbb stresszre is. Nem véletlen, hogy a háborút megjárt katonák akár évekig egyfajta „készenléti üzemmódban” élik az életüket még akkor is, ha már csak a családdal és a pihenéssel kellene törődniük. A tartósan fennálló stressz ugyanis megváltoztatja az agy kémiai reakcióit, ami által például érzéketlenebbé válik az olyan nyugtató hormonokra, mint a GABA, vagyis az y-aminovajsav. Emiatt hiába is szeretnénk újra és újra megtanulni a mindenféle ajánlott relaxációs technikákat – nem fog menni. Mi tehát a megoldás?

Legyen sok apró sikerélmény

Igen, ezt a mondatot általában a depressziós vagy önértékelési problémával küzdő embereknek szokták ajánlani a pszichológusok, viszont azok számára is gyógyír lehet, akik nem tudnak leállni a stresszeléssel. Az olyan apró kis örömök, mint egy virág felnevelése, vagy egy szép ruha megvásárlásra segítik az agyat visszaállítani arra, hogy ismét megszokja a boldogságérzet által a relaxált érzetet is. A tudatalattit ki kell játszani olyan egyszerű apró örömökkel, amelyeknek nincs tétje és nem nagyon zavarnak bele a tudat azon részeibe, amelyek folyamatosan azt plántálják, hogy „nem lazíthatunk”.

Besegíthet a mozgás mellett a gyógynövény is

Mivel a stressz főleg az izmokban gyűlik fel, egyfajta állandó feszültség formájában a mozgás mindenképp szükséges. Ez lelkiekben is oldja a stresszt. Mivel főleg a vállakban és a csuklyás izmokban halmozódik, ezért a masszázs vagy egy evezőpad beszerzése kezdetnek nem rossz ötlet. Mellette viszont nem árt ha kúraszerűen beszerzünk valamilyen nyugtató hatású gyógynövényt. A macskagyökér nem csak oldja a stresszt, hanem segíti visszaállítani az agyi receptorok GABA érzékenységét. Ezért jelentősen segíthet az agy stresszállapotának oldásában. Méghozzá tartósan ha ezeket a tippeket megfogadjuk, ugyanis egy idő után az agy újra megtanul nem stresszelni. Vagyis idővel a macskagyökér szedése is teljesen elhagyható lesz.

(Szponzorált tartalom)

És ezt olvastad már?
Ez a 10 legjobb játék PlayStation4-en a redditezők szerint