Sokan úgy gondolják, hogy webáruházat indítani egyszerű. Ez legtöbbször így is van, ha olyan webáruházat bérel, amelynél a rendszer folyamatosan követi a változásokat, állandóan frissül és megfelel a mindenkori jogszabályoknak. A webáruházakra vonatkozó jogszabályok is folyamatosan változnak, 2021-ben is hatályba lépett néhány lényeges változás, amely érinti a webshoptulajdonosokat.

A módosításoknak hatása van a kereskedelmi tevékenységre és különböző dokumentumok tartalmára és megosztására egyaránt. Ezeket tekintjük át ebben a cikkben.

A kötelező jótállás új szabályai

A fogyasztóvédelmi hatóságok előszeretettel vizsgálják a webáruházak tevékenységét, különösen igaz ez a jelenlegi járvánnyal terhelt időben, amikor a kereskedelmi ügyletek jelentős része helyeződött át az online térbe. A kötelező jótállás 2021. január 1-jétől érvényes szabályai érintenek minden olyan webshopot, amely jótállás alá eső cikkeket forgalmaz. A megváltozott kereskedelmi gyakorlatnak megfelelően át kell alakítani, ki kell egészíteni a kapcsolódó dokumentumokat, például az általános szerződési feltételeket.

A 45/2014 kormányrendelet alapján akkor is tájékoztatni kell a jótállásról a fogyasztókat, ha a webáruház nem forgalmaz jótállási kötelezettséghez kötött termékeket.

Az alábbiak változtak a jótállást illetően:

  • Sávos jótállási idő, mely a termék árának függvénye - 1, 2 vagy 3 év
  • Papír helyett elektronikus jótállási jegy is adható - e-mailben vagy letölthető dokumentum formájában, legkésőbb az üzembe helyezést vagy a vásárlást követő napon.
  • Nem kell megőrizni az eredeti csomagolást a garancia érvényesítéséhez - a jótállási jegy bemutatásával érvényesíthetőek a jótállásból eredő jogok, ennek nem lehet feltétele az eredeti csomagolás megléte.
  • A vásárló határozza meg, kinél végezteti a javítást - a vállalkozás székhelyén, telephelyén vagy a jótállási jegyen felsorolt bármely szolgáltatónál.
  • Szigorúbb a rendelet a javítási határidők tekintetében - ha 30 napon belül nem lehet a terméket javítani, a 30. napot követő 8 napon belül ki kell cserélni vagy vissza kell fizetni a vételárat. Ha a javítási idő meghaladja a 15 napot, a vállalkozás köteles a vásárlót legkésőbb a 15. napon tájékoztatni a várható javítási időről.

A nyolc napon belüli csere vagy vételár-visszafizetés vonatkozik arra az esetre is, ha a fogyasztási cikk negyedszer is elromlik.

Ha webáruház indításban gondolkodik és olyan webáruházat szeretne, amely folyamatosan követi a jogszabályváltozásokat, forduljon az Unas szakembereihez.

Az általános szerződési feltételek módosítása

A jótállási kötelezettség eddig ismertetett módosítása érintheti az ÁSZF-et, mivel az általában tartalmazza a jótállás feltételeit, méghozzá a fogyasztó számára érthetően megfogalmazva, a fogalmak teljes körű magyarázatával.

(Szponzorált tartalom)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

További cikkeink a témában
Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat
Hirdetés