A 2021-es legnagyobb sporttörténetek közül jó néhány a közösségi médiában íródott.Míg rengeteg amerikai sportoló népszerűsíti magát és a számára fontos ügyeket a Twitteren, a 20 legjobb női és férfi sportoló 2021-es új követőinek száma óriási fellendülést hozott a platform számára. A listákon 10 különböző ország versenyzői szerepelnek, akik 10 különböző sportágban játszanak, a top 10 fele pedig – nem meglepő módon - a labdarúgásból származik.

sportfogadas.net szerint Cristiano Ronaldo, aki 95,5 millió követőjével a világ összes különböző profilja közül az előkelő ötödik helyet foglalja el, az elmúlt 12 hónap során szerzett 6,8 millió új követőjével vezeti ezt a listát.

A legjobb 20 kosárlabda-játékos közül Durantot csak Lebron James előzi meg, aki a kosárlabdán kívül más témájú beszélgetéseket is folytat követőivel, mint például, amikor 2020-ban a Twittert használta a #MoreThanAVote választási kezdeményezése támogatására.

Míg a férfiak listáján csak a foci, krikett és kosárlabda-játékosok szerepelnek, a női lista több olyan olimpikont is tartalmaz, akik egyébként kevésbé népszerű sportágakat képviselnek. Az olyan nevek, mint Simone Biles és Naomi Osaka nem feltétlenül sportteljesítményüknek köszönhetően kerültek a figyelem középpontjába Tokióban. Ugyanakkor Suni Lee közösségi média követőinek a száma a gimnasztikai aranyérmének elnyerése után szökött az egekbe. A Twitter követők számának növekedését tekintve a legjobb női atléták majdnem fele WWE szupersztár. Alexa Bliss és Charlotte Flair egyenként több mint 200,000 új követőt szerzett magának.

Míg a top 20 férfi sztár nagyrészt megalapozott sportolókból áll, két nő volt az, akik meglehetősen eltérő és hirtelen sikerük következtében tapasztalták a legmagasabb növekedési rátát. Emma Raducanu, aki karrierjének csupán második nagy versenyén tinédzserként megnyerte a U.S. Opent, illetve Sha’Carri Richardson, aki nyitottságának és hitelességének köszönhetően szerzett rengeteg új követőt, miután pozitív marihuána tesztje miatt eltiltották a Tokiói olimpián való részvételtől.

Az ilyen szintű hírnév elérése után a sportolók gyakran fizetett közösségi média bejegyzéseket tesznek közzé, és a követők növekvő száma esetenként rendkívüli pénzbeli nyereséghez is vezethet. A Twitternek köszönhetően Raducanu például marketing partnerként gyakorolt hatását népszerűsíti.

Noha a közösségi média követők számának növelése nem a célok célja a sportolók számára, ám egy olyan világjárvány idején, amikor a képernyők előtt töltött idő megnövekedett, az élő események nagy része pedig törlésre került, mégis fontosabb szerepet játszik, mint valaha.

(Szponzorált tartalom)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

További cikkeink a témában