A virális podcastekkel nagy sikereket lehet elérni. A cikkben annak járunk utána, hogy hogyan lehet olyan tartalmakat készíteni, amelyeket szívesen ajánlanak egymásnak a hallgatók.

A sikerhez a podcast készítés során arra kell törekedni, hogy a műsor kivételesen jó legyen, és mindenki tudjon róla, aki a célközönségbe tartozik. Ha ez megvalósul, akkor lehet számítani jó értékelésekre, magas hallgatási számra és továbbajánlásokra.

 

Mi kell a sikerhez?

 

A podcast sikeréhez szükség van szerkesztői kreativitásra és elkötelezettségre. A szerkesztői kreativitás a lehető legjobb műsor elkészítésének kihívását jelenti. Az elkötelezettség pedig azt a kihívást jelöli, hogy a szerkesztő vajon minden tőle telhetőt megtesz-e annak érdekében, hogy a műsorral a megfelelő embereket érje el.

 

A podcast akkor lesz sikeres, ha magas a szerkesztői kreativitás, és így magas az átlagos hallgatási arány, továbbá nagy az elkötelezettség és hatékony a marketing, hiszen így mindig új hallgatások fognak érkezni.

 

Szerkesztői kreativitás

 

A szerkesztői kreativitás mérésének legjobb módja megfigyelni, hogy a hallgatók mennyi időt töltenek egyes epizódokkal, vagyis meg kell nézni az átlagos hallgatási időt. Hosszú epizódok esetében természetes folyamat, hogy fokozatosan morzsolódnak le a hallgatók, de nem mindegy, hogy mennyien.

 

Nem csak így lehet mérni a szerkesztői kreativitást, hanem például közvélemény-kutatással is. Ez a terület hazánkban sajnos még nem ismert, de például az USA-ban és Nagy Britanniában már végeznek márkanövekedési vizsgálatokat. Ennek köszönhetően pontosan lehet látni, hogy mennyire tetszik a műsor a célközönségnek, valamint azt is, hogy hogyan hat ez a vásárlási kedvükre.

 

Mindemellett további mutatóként lehet használni például a Spotify és az Apple Podcast értékeléseit is. Ezek is adnak betekintést arra vonatkozóan, hogy az emberek élvezik-e a műsort.

 

Az elkötelezettség mérése

 

Az elkötelezettség mérhető az új hallgatásokkal és letöltésekkel. Jó néhány mérési eszköz képes megmutatni azt, hogy hogyan és hol célszerű kommunikálni. Például a Chartable SmartLinks funkciói segítségével nyomon lehet követni, hogy a letöltések és az új hallgatások számát mely csatornák növelik a legjobban. A Simplecast új egyedi hallgatói mutatója által pedig mérni lehet az új hallgatók számának időbeli növekedését.

 

Ha alacsony a hallgatások száma, de magas a végighallgatási arány, akkor nem a szerkesztés okozza a problémát, hanem a marketing nem megfelelő. Amennyiben sok új hallgatás érkezik az adott epizódra, de alacsony a befejezési arány, akkor valószínűleg a tartalommal van gond.

 

Ha alacsony a befejezési arány és kevés a hallgatás, akkor minden bizonnyal tartalmi és marketing probléma egyaránt van. Ebben az esetben célszerű átgondolni a teljes koncepciót.

 

A Brocasterz podcast ügynökség csapatának szakemberei segítségével olyan podcastot lehet készíteni, amely növekvő számban hoz lejátszásokat, és továbbajánlható tartalommal rendelkezik. Segítenek megvalósítani minden elképzelést.

(Szponzorált tartalom)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Így lettem villanyborotva-hívő – Braun S9 Pro+-teszt

Így lettem villanyborotva-hívő – Braun S9 Pro+-teszt

További cikkeink a témában
Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli
Hirdetés