A virális podcastekkel nagy sikereket lehet elérni. A cikkben annak járunk utána, hogy hogyan lehet olyan tartalmakat készíteni, amelyeket szívesen ajánlanak egymásnak a hallgatók.
A sikerhez a podcast készítés során arra kell törekedni, hogy a műsor kivételesen jó legyen, és mindenki tudjon róla, aki a célközönségbe tartozik. Ha ez megvalósul, akkor lehet számítani jó értékelésekre, magas hallgatási számra és továbbajánlásokra.
Mi kell a sikerhez?
A podcast sikeréhez szükség van szerkesztői kreativitásra és elkötelezettségre. A szerkesztői kreativitás a lehető legjobb műsor elkészítésének kihívását jelenti. Az elkötelezettség pedig azt a kihívást jelöli, hogy a szerkesztő vajon minden tőle telhetőt megtesz-e annak érdekében, hogy a műsorral a megfelelő embereket érje el.
A podcast akkor lesz sikeres, ha magas a szerkesztői kreativitás, és így magas az átlagos hallgatási arány, továbbá nagy az elkötelezettség és hatékony a marketing, hiszen így mindig új hallgatások fognak érkezni.
Szerkesztői kreativitás
A szerkesztői kreativitás mérésének legjobb módja megfigyelni, hogy a hallgatók mennyi időt töltenek egyes epizódokkal, vagyis meg kell nézni az átlagos hallgatási időt. Hosszú epizódok esetében természetes folyamat, hogy fokozatosan morzsolódnak le a hallgatók, de nem mindegy, hogy mennyien.
Nem csak így lehet mérni a szerkesztői kreativitást, hanem például közvélemény-kutatással is. Ez a terület hazánkban sajnos még nem ismert, de például az USA-ban és Nagy Britanniában már végeznek márkanövekedési vizsgálatokat. Ennek köszönhetően pontosan lehet látni, hogy mennyire tetszik a műsor a célközönségnek, valamint azt is, hogy hogyan hat ez a vásárlási kedvükre.
Mindemellett további mutatóként lehet használni például a Spotify és az Apple Podcast értékeléseit is. Ezek is adnak betekintést arra vonatkozóan, hogy az emberek élvezik-e a műsort.
Az elkötelezettség mérése
Az elkötelezettség mérhető az új hallgatásokkal és letöltésekkel. Jó néhány mérési eszköz képes megmutatni azt, hogy hogyan és hol célszerű kommunikálni. Például a Chartable SmartLinks funkciói segítségével nyomon lehet követni, hogy a letöltések és az új hallgatások számát mely csatornák növelik a legjobban. A Simplecast új egyedi hallgatói mutatója által pedig mérni lehet az új hallgatók számának időbeli növekedését.
Ha alacsony a hallgatások száma, de magas a végighallgatási arány, akkor nem a szerkesztés okozza a problémát, hanem a marketing nem megfelelő. Amennyiben sok új hallgatás érkezik az adott epizódra, de alacsony a befejezési arány, akkor valószínűleg a tartalommal van gond.
Ha alacsony a befejezési arány és kevés a hallgatás, akkor minden bizonnyal tartalmi és marketing probléma egyaránt van. Ebben az esetben célszerű átgondolni a teljes koncepciót.
A Brocasterz podcast ügynökség csapatának szakemberei segítségével olyan podcastot lehet készíteni, amely növekvő számban hoz lejátszásokat, és továbbajánlható tartalommal rendelkezik. Segítenek megvalósítani minden elképzelést.
(Szponzorált tartalom)