Azzal minden weboldal-tulajdonos egyetért, hogy nem elég egy tetszetős honlap, egy jó termék vagy szolgáltatás, lényeges, hogy a honlap látható is legyen a felhasználók számára. Ehhez pedig releváns, minőségi tartalmakra, linkekre, továbbá webhelytérképre van szükség.

A keresőoptimalizálás, azon belül is a technikai SEO fontos eleme a sitemap vagy webhelytérkép, amely a keresőmotoroknak segít a weboldal megtalálásában, feltérképezésében, de megléte a felhasználók számára sem mellékes. Hogyan épül fel? Miért fontos? Hogyan lehet létrehozni és közzétenni? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ.

 

Mi az a oldaltérkép?

 

Egy jó webhelytérkép a weboldal legfontosabb oldalait, URL-jeit és azok tulajdonságait tartalmazza annak érdekében, hogy a keresőmotorok fel tudják térképezni a webhelyet. Fontos és nélkülözhetetlen eleme a SEO-nak, annak, hogy egy weboldal minél jobb helyezést érjen el a keresők találati listájában.

 

A sitemap a felhasználók számára is lényeges volt azokban az időkben, amikor a honlapokon nem volt még keresőfunkció, segítségével ugyanis könnyebb volt rátalálni a keresett információkra. Ez a fajta oldaltérkép a weboldal összes URL-jét tartalmazta. Egyes honlapokon még ma is megtalálható, általában a footerben helyezik el az erre mutató linket.

 

A SEO sitemap szerepe

 

A keresőoptimalizálás szempontjából kiemelt jelentőséggel bír a SEO oldaltérképnek nevezett dokumentum. Kimondottan a keresőmotorok számára készül, nekik szolgál információval, és a legfontosabb URL-ek mellett különféle paramétereket is tartalmaz, formátuma .xml. Ha rá akarsz keresni egy oldal sitemapjére, az oldal webcíme után /sitemap.xml-t írd a keresőbe.

 

A keresőrobotok folyamatosan járják be a weboldalakat és térképezik fel azokat a belső linkhálózaton keresztül, amennyiben rendelkezésükre áll a webhelytérkép. Ha nincs ilyen, akkor a weboldal láthatatlan a keresők számára.

 

Mit tartalmaz egy oldaltérkép?

 

Lényeges, hogy a sitemapen azokat az oldalakat, pontosabban azok URL-jeit szerepeltesd, amelyeket fontosnak tartasz megjeleníteni a keresőkben a tartalmuk alapján.

 

Az egyes URL-ekhez különféle attribútumokat tudsz megadni, például

 

  • az oldal fontosságát,
  • azt, hogy milyen gyakran változik az oldal, illetve
  • mikor módosítottad utoljára.

 

Hogyan tudod létrehozni a sitemapet, és miért van rá szükség?

 

A különféle tartalomkezelő rendszerek esetében nem lesz különösebben nehéz dolgod, mert ezek webhelytérkép-generátort használnak, amelyek gyakran automatikusan adják hozzá a weboldalhoz a sitemapet. Egyéb esetben használj valamilyen külső, online generátort, és a fájlt helyezd el az oldalad gyökérkönyvtárában.

 

A sitemap aktiválásához használd a Google Search Console-t. Itt a későbbiekben is le tudod kérdezni az indexelés adatait.

 

A Google rangsorolása szempontjából a webhelytérképnek nincs akkor jelentősége, mint az egyéb SEO eszközöknek, azonban érdemes használni annak érdekében, hogy a tartalmaid mindenképp megjelenjenek a keresőben.

(Szponzorált tartalom)

És ezt olvastad már?
Mi a teendő a kormánymű olajfolyása esetén?