Mint a vállalkozásban oly sok terület, az online marketing is tervezést igényel. Egy jó marketingstratégia kijelöli azokat a célokat, mérföldköveket, amit a vállalkozásnak el kell érni, ehhez pedig döntésekre, néhány fontos kérdés megválaszolására van szükség.
A lényeg, hogy ezeknek a kérdéseknek a megválaszolását ne hagyd másra, ha a céged irányítását a kezedben akarod tartani. Ebben a bejegyzésben végigvesszük ezeket a döntési pontokat.
Miért fontos egy átgondolt marketingstratégia?
Bármennyire is hihetetlen, néha a túl gyors vagy kontrollálatlan növekedés is rossz, bajba sodorhat egy céget. Célok és tervezés nélkül lehet, hogy nem azok a számok növekszenek, amelyeknek kellene, például növekszik a partnerek száma, de nem növekszik a nyereség. A hirtelen megnövekedett ügyfélforgalmat a meglévő apparátus nem tudja kiszolgálni, ezért az ügyfelek elégedetlenek lesznek, elpártolnak és a számok csökkenni kezdenek.
Ha segítségre lenne szükséged, hogy kialakítsd a marketingstratégiád, kérj egy konzultációt a Klikkmarketing szakértőitől.
Stratégiai döntések
1. Ki a vállalkozásod célcsoportja?
Mindenkinek nem lehet eladni, és hirdetni sem érdemes szűrőfeltételek beállítása nélkül, mivel ezzel csak szórod ki a pénzt az ablakon. Bár rövid távon működhet ez a “mindenkinek” stratégia, azonban biztosan többe kerül, mind egy célzott hirdetés. Néha egyszerűbb azt megmondani, ki nem tartozik a célközönségedbe, mint azt, hogy ki igen, de előbb-utóbb körvonalazódni fognak a célcsoportod paraméterei.
2. Milyen problémái vannak a célcsoportodnak?
Ha a marketinged arra helyezi a fókuszt, hogy milyen kihívásokkal kell a célcsoportodnak megküzdenie, sokkal jobb eredményeket fogsz elérni, mintha folyton a terméked előnyös tulajdonságairól beszélnél.
3. Miben egyedi a te vállalkozásod?
Meg kell tudnod mutatni a célközönségednek, miért válasszon téged.
4. Milyen a vásárlók élettartam értéke?
Ha vannak méréseid arra vonatkozóan, hogy átlagban mennyi pénzt hagy nálad egy vásárló, ki tudod számolni, mennyit ér neked egy vásárló megszerzése. A legtöbb cég nem tudja megmondani, hogy “mennyit ér” neki egy vevő.
5. Mennyibe kerül egy vásárló/megrendelő megszerzése?
Ez szám a hirdetésed hatékonyságát fogja megmutatni. Ha ismered ezt az adatot, tudni fogod, hogy ez alacsonyabb-e, mint az élettartam érték.
6. Mi legyen a rövid távú célod?
Csak akkor tudhatod, hogy a marketingstratégiád eredményes volt-e, ha van egy konkrét cél, amelyet egy meghatározott időn belül el kell érni.
Összegzés
Mindenképpen szánj időt arra, hogy megtervezd, hová szeretnél eljutni! Ismerd a célközönséged és annak problémáit! Találd meg, mivel tudsz kitűnni a versenytársak közül. Mérd a vásárlásokat, a hirdetéseid hatékonyságát, és ennek megfelelően alakítsd a stratégiád.
(Szponzorált tartalom)