Aki kicsit is elmerült már az online marketing világában, tudja, hogy a SEO és PPC alapfogalom és kulcselem. Azt már lehet kevesebben ismerik, hogy pontosan mire jó egyik és másik. Pedig ha jól használjuk, és még költséget is tudunk elkülöníteni rá, könnyen elsők között lehetünk a Google találati listáján.

Csak úgy elindulni és SEO-zni nem igazán érdemes. Ez érvényes a PPC-re is. Ezzel szemben, ha tudatosan és stratégia részeként csinálod, akkor szép eredményeket érhetsz el vele. Ha nem vagy biztos magadban, akkor kérd online szakemberek segítségét! A Prioris ügynökség PPC audit terén is segíthet, ha egy komplex folyamatot szeretnél elindítani.

 

Mi a SEO, és mire használd?

 

A SEO a Search Engine Optimization rövidítése, és azt jelenti, hogy keresőmotor optimalizálás. Alapvetően nem más, mint az, hogy bizonyos szavakkal, kifejezésekkel a Google találati listájának elején lehetsz. Kicsit összeforr webes munkákkal is, mert ahhoz, hogy jól működjön, a weboldaladon is szükség van különféle beállításokra.

 

Ingyenes és költséghatékony. Persze csak akkor, ha Te magad gyártod a tartalmakat, és készen állsz arra, hogy autodidakta módon képzed is magad. Itt az idő tényezőre is figyelned kell. Ennél jóval egyszerűbb, bár költségesebb, ha kiadod egy hozzáértő ügynökségnek a munkát. Ha SEO-val az elsők között leszel a keresőben, akkor a fogyasztók bizalma is várhatóan nagyobb lesz irányodba.

 

Mi a PPC, és miben lehet segítségedre?

 

Kattintásonkénti fizetést jelent a PPC, vagyis a Pay Per Click. A webforgalmad felturbózására használt hirdetési eszköz, ahol a hirdető akkor fizet, ha a látogató kattint. Ennek költsége van, ugyanakkor szinte azonnali eredményeket érhetsz el vele.

 

Gyorsan elkészülhetsz a hirdetésekkel, amelyekkel új látogatókat irányítasz az oldaladra. Szinte biztos a vevők vásárlási szándéka ebben az esetben. Gyakorlatban úgy működik, hogy a vásárló rákeres egy termékre, a PPC szakember pedig elé teszi az adott hirdetést. Több verziót is kipróbálhatsz vele, tesztelheted, melyik az eredményesebb. Könnyen lehet optimalizálni, vagyis viszonylag gyorsan igényre tudsz szabni egy-egy hirdetést.

 

Melyiket válaszd?

 

SEO vagy PPC? Igazán nem lehet A-t vagy B-t mondani. A maga nemében mindkettő nagyon fontos és hasznos eszköz az online marketingben. A PPC költségesebb, de a SEO is az, ha külső tartalomgyártóval dolgozol. Ugyanakkor a SEO hosszabb távú befektetés, a PPC pedig azonnali eredményt hoz. Ha időd és a költségkereted is engedi, akkor a két eszközt együtt érdemes használni a legjobb hatás érdekében.

 

Ha csak az egyikre tudsz elegendő pénzt és időt szánni, természetesen azzal is elindulhatsz. Haladj lépésről lépésre, tudatos tervezés és stratégia mentén. Ha célok definiálása nélkül dolgozunk nem fogjuk a várt eredményeket elérni.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában