Jogi előírás a vállalkozások számára, hogy rendelkezzenek székhellyel. Ennek a követelményei, azonban sokszor tarthatatlan, vagy felesleges terheket ró a cégekre. A székhelyszolgáltatás minimális költségek mellett segítheti egy vállalkozás, vagy cég működését. A székhelyszolgáltatás fontos Magyarországon, mert jogi előírás a vállalkozások számára. Illetve megőrzi a vállalkozás tulajdonosának vagy vezetőjének lakcímét. Ezáltal növeli a biztonságot és a szakmai megjelenést, megőrzi a vállalkozás tulajdonosának vagy vezetőjének lakcímét. Ezáltal növeli a biztonságot és a szakmai megjelenést. Összeszedtük, hogy mit érdemes tudni a székhelyszolgáltatásról!

Hogyan néz ki a jogi háttér?

Minden cégnek, vállalkozásnak rendelkeznie kell bejegyzett irodával, ahol az üzleti és hivatalos iratokat a munkanapok során a cég képviselője vagy megbízottja át tudja venni, valamint tárolni tudja és bármikor képes a hatóságok rendelkezésére bocsátani.

A székhelyszolgáltató erre kínál, jogszabályban meghatározott módon megoldást, ezzel segítve a cégek működését. Nem kell tehát azzal foglalkozni, hogy mikor érkezik fontos irat, vagy ellenőrzés, a székhelyszolgáltató ezeket átveszi, tárolja, a tulajdonos felé elektronikus formában továbbítja, valamint a hatóságok előtt (például Nemzeti Adó- és Vámhivatal) képviseli a céget.

Korábban sokan “cégtemetőként” hivatkoztak ezekre a szolgáltatókra, azonban az elmúlt években több szabályozás biztosította a székhelyszolgáltatók átlátható, tiszta és biztonságos működését. Mára a hatóságok és az emberek szemében is egyaránt teljesen elfogadható megoldásról beszélünk.

Székhely, központi ügyintézés helye, telephely, fióktelep – hogy is van ez?

A cég székhelye a bejegyzett irodája, ezen a helyen biztosítani kell az üzleti és hivatalos iratok átvételét, őrzését és a hatóságok rendelkezésére kell őket bocsátani szükség esetén. Emellett cégtáblával jelölni kell a helyet. A székhelytől különböző helyen, de azonos településen a cég tarthat fennt telephelyet, ahol tartó üzleti tevékenységet végez. A székhelytől különböző helyen és településen lévő területet pedig fióktelepként tartjuk számon.

Az ügyintézés helye szintén eltérhet a székhelytől, amennyiben ez utóbbi csak kézbesítési címként működik. A központi ügyintézés helye az, ahol a tényleges döntéshozatal és ügyintézés zajlik. Ezeknek a címét mind fel kell tüntetni a cégjegyzékben.

A székhelyszolgáltatás funkciója és előnyei

A székhelyszolgáltató biztosítja a postai küldemények állandó átvételét és megőrzését, postafiók bérlését, postai küldemények megőrzését, a hivatalos levelek online továbbítását a cég számára, vagy hivatalos szervek – például NAV – előtt a cég képviseletét.

Ezekkel számos, ugyan adminisztratív, de annál fontosabb tevékenységet átvállal a székhelyszolgáltató, ezzel segítve a cég működését, illetve kiváltva egy iroda fenntartásának költségeit, amire sok esetben nem lenne szükség. Például házon kívüli munkavégzés vagy távmunka.

Nem egyszerűbb saját lakcímet használni?

Saját otthonunkat is megjelölhetjük vállalkozásunk székhelyeként, azonban az adóhatóság ellenőrzései során itt rendelkezésre kell állnunk, illetve minden beérkező hivatalos levelet a cég vezetőjének, alkalmazottjának vagy képviselőjének kell átvennie. Ennek elmulasztása esetén pénzbírsággal, vagy akár adószám felfüggesztéssel is sújthatják a céget.

A LOGOSZ Cégcsoport országosan 24 irodával, megbízható kiszolgálással és közel száz fős szakértő gárdával áll a cégek és vállalkozások rendelkezésére. A székhelyszolgáltatás igénybevételével kiválthatjuk az egyébként drága iroda fenntartását és biztosíthatjuk a szabályszerű, biztonságos működést.

Milyen városban legyen a székhely?

Ha már szabadon megválaszthatjuk a székhelyünket, akkor hogyan érdemes dönteni? Több tényezőt is érdemes átgondolni, a székhelyszolgáltatás igénybevétele esetén erre lehetőségünk van. Fontos, hogy megközelíthető helyen legyen, hogy szükség esetén át tudjuk venni a dokumentumokat.

Sokan előnyösnek tartják a budapesti székhelyet, mert nagyobb a presztízse, könnyebben kötnek velünk szerződést más vállalkozások. Azonban adódnak olyan esetek – például pályázatok esetén – amikor a vidéki központok, nagyvárosokban bejegyzett címek élveznek előnyöket.

Illetve érdemes lehet figyelembe venni az iparűzési adó (IPA) szabályozásokat is. Magyarországon körülbelül 300 olyan település van, ahol ezt nem kell fizetni, azonban előfordulhat, hogy más módon (bérleti díjjal, vagy építményadóval) kell számolnunk.

Emellett pedig fontos megjegyezni azt is, hogy a székhely megválasztásával cégbíróságot és NAV szervezeti egységet is választunk, hiszen minden esetben a területen illetékes egységek alá fogunk tartozni.

(Szponzorált tartalom)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

További cikkeink a témában