Minden nagy dolog egy ötlettel kezdődik – ezt tartsd szem előtt már a kezdetektől! Ez azért fontos, mert az út nem lesz egyszerű: számos kihívás, buktató és elsőre lehetetlennek tűnő feladat övezi majd. De ha végig bízol az elképzelésedben, és betartasz néhány alapszabályt, akkor a siker elérhető közelségbe kerülhet.

A következőkben bemutatunk néhány ötletet, ami segíthet neked végighaladni ezen az ösvényen.

Konkretizáld!

Mielőtt bármit is csinálnál, konkretizáld, hogy mi a pontos ötleted, sőt a legjobb az, ha le is írod. A cél, hogy a megfogalmazás legyen minél egyszerűbb, minél inkább lényegre törő. Eközben gondold át – és jegyezd fel – a termék vagy szolgáltatás célját is, hangsúlyozd, hogy milyen előnyökkel járna ez az ügyfelek számára, milyen értéket adna nekik.

Ha nehezen megy, akkor érdemes az alábbi pontokat megválaszolni:

  • Mi a termék neve?
  • Hogyan segíti ez az embereket?
  • Miért hozza lázba az embereket a termék?
  • Milyen helyzetekben, mikor használhatják majd?

Ezekkel már az is kirajzolódik előtted, hogy kik tartoznak majd a termék célközönségébe. Ez azért lényeges, mert már a folyamat legelején érdemes megismerni a célcsoportot – ez fontos lesz a termék vagy szolgáltatás pontos kialakítása, a marketingstratégia elkészítése és tulajdonképpen minden más lépés során.

Kérdezz!

Ha megvan a célközönség, vondd be őket! Érdemes az ismeretségi köröddel kezdeni, az ő körükben végezni egy kis felmérést. Ez alapján már elkészítheted a business personádat, azaz az ideális vásárlód profilját. A továbbiakban ez nagy segítségedre lesz. A családtagjaid és barátaid ráadásul a beszélgetések során olyan aspektusokat világíthatnak meg, olyan plusz ötleteket adhatnak, amit te nem láttál korábban. Ha vannak köztük olyanok, akik maguk is vállalkozók, az csak pozitívum!

Készíts tervet!

Mielőtt komolyabb vizekre eveznél, rendelkezned kell egy konkrét üzleti tervvel. Ennek során át kell gondolnod egyebek mellett, hogy mennyit fizetnének az ügyfelek a termékedért vagy szolgáltatásodért, hogy milyen költségeid lesznek, hogy hogyan tudod majd előállítani a terméket vagy hogy mi mindenre lesz szükséged a sikeres üzemeltetéshez. És ez még csak a jéghegy csúcsa.

Vondd be a megfelelő embereket!

Lehet, hogy szuper az ötleted, de szinte biztos, hogy nem értesz az üzleti élet minden aspektusához. Éppen ezért, hogy sikeres lehess, valószínűleg szükséged lesz néhány szakemberre, akiknek egy-egy részfeladatot delegálhatsz. Egy jó könyvelő vagy pénzügyi tanácsadó például aranyat érhet, ahogy egy megbízható fulfillment cég is, ha például webshopot szeretnél indítani.

Biztosítsd az indulótőkét!

A legtöbb vállalkozás számára a legnehezebb pont az indulótőke előteremtése. Ha nem rendelkezel a szükséges összeggel, akkor jó ötlet lehet befektetőket keresni. Ha az első pontot teljesítetted, akkor már van is egy szuper pitch-csed, amivel felkeltheted az érdeklődésüket, de biztos lehetsz abban, hogy az üzleti tervedre is kíváncsiak lesznek, ha komolyan fontolgatják a befektetést.

Amennyiben ez nem járható út, akkor másként is megoldhatod a dolgot, például egy személyi kölcsön felvételével. Tartsd viszont szem előtt, hogy mint minden hitelterméknek, úgy a személyi kölcsönnek is megvannak a maga feltételei, amelyeket nem vehetsz félvállról! Mielőtt beleugranál egy ilyen döntésbe, érdemes egy szakember véleményét is meghallgatni az ügyben.

Oszd meg a megfelelő emberekkel!

Ha az előző pontokkal már készen vagy, fontos, hogy a branded – és persze a terméked vagy szolgáltatásod – eljusson a megfelelő emberekhez. Ez kevésbé lesz nehéz, ha már megvan a pontosan kijelölt célcsoportod, illetve a kialakított business personád. Ezek alapján készíts marketinstratégiát, hiszen ez elengedhetetlen ahhoz, hogy mindenki, aki számára érdekes lehet, ami kínálsz, értesüljön is rólad!

(Szponzorált tartalom)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lettem villanyborotva-hívő – Braun S9 Pro+-teszt

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

További cikkeink a témában