Nem lesz könnyű, mert Firenze szépségét, és a firenzeiek nonkonformista szellemiségét is reprezentálni kell.

Új vizuális arculatot és logót mutatott be a Fiorentina, amelyet a 2022/23-as szezontól használ majd. Ezen kívül megírták a klubtörténet első kiáltványát, amely mindjárt igen erősre sikeredett.

A kiáltvány bemutatja a klub identitását és komoly hagyományait, de ez még semmi: elkötelezi a klubot egy játékstílus mellett, amely „mindig jellegzetes, hiteles, közel áll az emberekhez, képviseli Firenze szépségét és a firenzeiek szenvedélyes, nonkonformista hozzáállását, és eltökélten törekszik egy új futball-reneszánszra”.

A teljes szöveg megtalálható itt angolul, de sokkal jobb meghallgatni a fenti videóban az eredeti olaszt, amely a foci szeretetét és a (firenzei) identitást ünnepli.

Mostantól Play to be different a jelmondat, amely alatt nemcsak a hagyományai őrzését érti a klub, de azt a célkitűzést is, hogy vissza kell adni az embereknek a sport szépségét, „pályára lépni, és hiteles, őszinte és emberi focit játszani”.

A hagyományőrzés szellemében az új logót március 25-én, az egykori firenzei újév napján – amelyet még 167 évvel a Gergely naptár 1582-es bevezetése után is ünnepeltek a helyiek – mutatták be. Modernizált formába ültették át a címerben lévő vörös liliomot, amit vélhetően még a klub alapítója, és első elnöke, Luigi Ridolfi tervezett.

Azért hagyományőrzés ide vagy oda, az új embléma egyszerűsített – bár a régit egyértelműen felidéző – színei, formái és tipográfiája mindenekelőtt jól működik mindenféle digitális felületen, ami a mai logótervezés egyik alapkövetelménye. Továbbá az egész művelet célja globális branddé tenni a Fiorentinát, mint a világ egyik legkedveltebb városának fényes múltú sportegyletét.

Egy erősen a jövőre összpontosító, világszerte rajongókat toborzó márkát építenének fel, amely széles, sokszínű közösséget inspirálhat. Ehhez elengedhetetlen a 2022/23-as idénytől érvénybe lépő új, modern, „figitális” (fizikai-digitális) arculat, amit a FutureBrand nevű nemzetközi kreatív ügynökség tervezett.

A megújuló kommunikáció egyik első kampányaként a következő idény negyedik mezét a szurkolók tervezhetik meg.

(Forrás: Fiorentina, fotó: )

Ez is érdekelhet:

Skála Kópé ismét felbukkant

Az egykori Skála Áruház előtt felbukkant a valaha szinte önálló életre kelt reklámfigura, Skála Kópé.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Azt a válogatottat kapta Magyarország, amelyiket Rossi szerette volna elkerülni

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés