Kimi Räikkönen a finnek hatodik Forma-1-es pilótája és harmadik világbajnoka Keke Rosberg és Mika Häkkinen után. Michael Schumacher a 2006-os szezon végén búcsúzott el a száguldó cirkusztól és adta át a stafétát Kiminek a Scuderiánál, aki az első évben megszerezte a vörös ördögöknek az egyéni világbajnoki címet. A három Ferraris és összesen kilenc Forma-1-es idény után kissé megcsömörlött és új kihívásokat keresett, ezért két év ralizás és egy kevés NASCAR következett. Ám a hidegvérű finn fenegyereknek egyre jobban kezdett hiányozni az F1, így 2012-től a Lotus csapat színeiben végre újra láthatjuk körözni a pályán.

Nomen est omen

Az Iceman becenevet még a McLarenes csapatfőnöke, Ron Dennis ragasztotta rá, egyrészt északi származására, de főleg a legendássá vált, már szinte túlzott nyugalmára utalva. Ha egy olyan orvos vizsgálná meg Räikkönent, aki nem ismeri, valószínűleg kiabálni kezdene a nővéreknek, hogy helyezzék készenlétbe a defibrillátort, mivel a páciens pulzusszáma minimálisnak mondható. Gyakran emlegetett sztori, hogy első F1-es versenye előtt hatalmas riadalmat keltett a csapatánál, mivel húsz perccel a rajt előtt sehol nem találták. Végül egy szerelő akadt rá, egy kamionban aludt és szinte félálomban, ásítozva, és halál lazán indult el élete első Grand Prix futamán.

„Azért vagyok itt, hogy győzzek. Semmi örömet nem okoz egy ötödik vagy hatodik helyért való csatározás.” – Kimi Räikkönen

Első Ferraris évében az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon újfent elbóbiskolt, azzal a különbséggel, hogy mindezt verseny közben a célegyenesben úgy 260 km/óránál. Épphogy be tudta venni a kanyart, mely hibáját később az elromlott csapatrádióra fogta, mivel senki nem szólt hozzá az egész futam alatt, így mit tehetne mást egy Forma-1-es versenyző, aki éppen az első helyen autózik, minthogy bóbiskol egy kicsit. Amikor hatalmas fordulattal és a legesélytelenebbként – vagy másként fogalmazva legnagyobb hátrányból indulva – megnyerte a pontversenyt és besöpörte a bajnoki címet, a szokásos levegőbe ütésen, ökölrázáson és integetésen kívül nem mutatta ki rögtön olyan felszabadultan örömét és érzelmeit, mint az új csillag, Sebastian Vettel, aki mind a két vébé elsősége után sűrű könnyek között és sokszor elcsukló hangon köszönte meg a csapatnak a győzelmét.

Räikkönológia

- Első autója egy Lada volt, amit imádott.
- Az EV Zug nevű hokicsapat hivatalos nagykövete.
- Jobb kezes, de a jégkorongban ballal fogja az ütőt.
- Felesége, Jenni Dahlman 2000-ben finn-, és skandináv szépségkirálynő volt.
- Nem dohányzik és nem is szereti, ha környezetében rágyújtanak, de a feleségének azért megengedi.
- Csak Siemens telefont vesz és a Mercedes a kedvenc autója.
- Nem tudja, hogy mi a vércsoportja.
- Jobb kezén viseli az óráját, ami persze egy Tag Heuer.
- Nem igazán kedveli, amikor ruhákat kell vásárolnia magának, nincs is kedvenc ruhadarabja.
- Az iskolában a tesiórán kívül az összes tantárgyat utálta, főleg a matekot.
- Egyik rossz szokása, hogy sokszor rágja a körmét.
- Egyszer lázadó természetét lilára festett hajával fejezte ki.
- Nem szereti a lovakat, annak ellenére, hogy felesége díjugrató versenyeken is indul, és persze több lovat is vett már neki.

A legnagyobb partiarc

A verseny az verseny, a magánélet az pedig magánélet. Amennyire hűvös a pályán, olyannyira elengedi magát, ha buliról van szó. Azoknak, akiknek már volt szerencséjük Räikkönen társaságában a pohár fenekére nézni, elmondásuk szerint, életük egyik leghatalmasabb partiján vettek részt. Esetleges gyengébb szerepléseinek egyik okaként sokszor felüti a fejét az a negatív kritika, hogy mindez iszákos életmódjának köszönhető. Pedig élete legfőbb mozgatórugója a versenyzés és ezt bármilyen formában is űzi – legyen motorcsónak vagy motoros szán – mindig teljes mértékben komolyan veszi és maximálisan felkészül rá.

„Nem vagyok alkoholista, csak elég idős ahhoz, hogy azt csináljak, amit akarok!” – Kimi Räikkönen

Amikor azonban vége egy kemény versenyhétvégének, akkor akár csapódnak mellé ivócimborák, akár nem, mindig féktelen lazulásra adja a fejét, a legtöbbször persze vodkával. Így történt egyszer, hogy az egyik Magyar Nagydíj után adott fogadáson oly mértékben kiengedte a gőzt, hogy a következő látványt nyújtotta: nadrágja térdéig lecsúszva, laza boxeralsóban, inge kigombolva, és a belépőt igazoló pecsét nem a kézfején, hanem a homloka közepére volt nyomva – valószínűleg saját kérésre – és így dobálta a puszikat a bulin résztvevő csini lányoknak.

Sokszor teljesen kiüti magát

Régebben esett meg vele, hogy otthoni pihenése alatt barátaival elment bulizni az egyik helyi kocsmába. A nagy hidegre való tekintettel vodkázni kezdtek. Egy kis idő elteltével odajött hozzájuk pár szemrevaló lány, akikkel elég jó hangulatú beszélgetés kezdődött közöttük. Bár saját bevallása szerint is nagyon bírja az italt, egyre jobban úgy érezte, hogy leragad a szeme. Másnap a saját ágyában ébredt és a barátai elmesélése szerint, az asztalnál ülve elaludt a lányok társaságában, majd mivel már „használhatatlan” volt, hazavitték, persze ő végig nyugodtan szundikált.

Vajon lesz-e oka újra ünnepelni?

Minden F1 rajongó tűkön ülve várja már a 2012-es szezonnyitót, hiszen sporttörténelmi jelentőségű, hogy hat aktív világbajnok kergeti majd egymást körről körre –  Alonso, Button, Hamilton, Schumacher, a jelenlegi bajnok Vettel, na és persze Kimi Räikkönen.

 „Ha esetleg veszít az ember, hát veszít. Nem lehet mindig nyerni. De mindig jön egy másik verseny, amit meg lehet nyerni, és meg is kell!” – Kimi Räikkönen

Még a Schumachert régebben igencsak bírálók is azt várták, hogy három év kihagyás után visszatérve valamelyest feltüzeli majd újra a versenyeket, de pár látványos előzéstől és egy-két régi fényét idéző megmozdulástól nem tudott többet kiforgatni a Mercedeséből – eddig. Tudvalevőleg Schumi nem a legjobb autóban versenyez, ahogy Kimi sem abban fog. A német nagy öregnek problémái adódtak az új, keskenyebb gumikkal, ahogy Kiminek is új lesz ez a tapadás. Emellett még számos kérdés felmerül Kimi jövőbeni teljesítményével kapcsolatban, amire csak egy év múlva kapjuk meg a válaszokat.

Milyen lesz visszatérni egy olyan hihetetlen pörgésbe, amit azért hagyott ott, mert teljesen belefásult, és emellett sokszor nyilatkozta, hogy a WRC-t sokkal nyugodtabbnak, emberközelibbnek és szimpatikusabbnak tartja? Milyen lesz a harci kedve egy olyan versenyzőnek, akit csak a győzelem éltet? Főleg úgy, hogy egy középmezőny elejére kapaszkodó autóval áll a rajthoz azok után, hogy a ralis kitérője alatt sem tudott jobb eredményt elérni egy ötödik helynél és jó párszor feje tetejére állította a Citroënjét.

Remélhetőleg sikerre éhesen ül majd a kormány mögé és olyan fantasztikus versenyeket láthatunk tőle, mint 2005-ben Japánban, amikor a 17. helyről indulva legyűrte az egész mezőnyt és az utolsó körben előzte meg az élen haladó Fisichellát. Így legyen, és akkor a milliónyi Kimi-rajongónak lesz miért újra koccintania, ha csak képzeletben is.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Joe Cullen beolvasott az újságíróknak, majd teátrálisan távozott

Láttál már focikapust négyujjas kesztyűben? Mutatunk egyet

Világbajnok csapattársa dicsérte Szoboszlait a kiváló teljesítménye után

További cikkeink a témában
Tíz dolog, amivel boldoggá tehetsz egy gamert karácsonykor
Hirdetés