Egyre több forrás számol be arról, hogy a Barcelona és a Nike útjai elválhatnak.
A katalán csapatnak az 1997-98-as szezon óta a Nike a hivatalos mezszponzora. Az amerikai céggel 2018-ban hosszabbított legutóbb a Barca, akkor tíz évre írtak alá szerződést a felek, amely értelmében szezononként nagyjából 85 millió eurót kap a Barcelona, és különböző változókkal még 20 millió eurót fizethet a Nike.
Az elmúlt időszakban többször lehetett arról olvasni, hogy a Barcelona elégedetlen a jelenlegi megállapodással, és akár saját brandet is alapíthat, így maga gyártaná és adná ki a saját mezét. A Marca a legutóbbi cikkében ezt a lehetőséget kizárja, azt viszont nem, hogy a Barcelona majdnem 30 év után szakít a Nike-val.
A cikk szerint
a befutó a Puma lehet.
A német gyártó 100 millió eurós aláírási bónuszt adhat a Barcelonának, szezononként további 120 milliót kaphat fixen a klub, ami jelentősen nagyobb a jelenlegi megállapodásnál. Az sincs kizárva persze, hogy Joan Laportáék csak a mostani Nike-szerződést szeretnék átdolgozni, és egy kedvezőbb ajánlatot várnak az amerikai cégtől.
A The Athletic korábban arról írt, hogy a Barca azt is megfontolja, hogy kilép a jelenlegi megállapodásból, még úgyis, hogy ebben az esetben értelemszerűen kompenzációt kellene fizetnie a Nike-nak.
„Az egyik opciónk az, hogy maradunk a Nike-val, a másik az, hogy váltunk, és a mostaninál kétszer nagyobb összegért írunk alá”
– nyilatkozta nemrég Joan Laporta klubelnök. A kétszer akkora összeg valószínűleg túlzás volt a részéről, az viszont már nagyon is elképzelhető, hogy a Puma valóban hajlandó többet fizetni, ami a Barcelonának komoly anyagi segítség lenne a klub jelenlegi helyzetében.
Az UEFA 2023-as jelentése szerint a Barcelonának volt a legnagyobb a bevétele a mezeladásokból Európában, a forrás szerint 179 millió euró került a klub kaszájába az eladásokból és a mezszerződésből.
Ez is érdekelhet: