Előbb a mez, most meg a stadion. Így zabálja fel az üzlet a tradíciót.

Nou Camp Grifols – emésztgethetik a Barcelona drukkerei, elképzelhető, hogy hamarosan így fogják hívni a focicsapat stadionját.

A katalán klub ugyanis közel áll ahhoz, hogy véglegesítse azt a szerződést a Grifols nevű katalán céggel, melynek értelmében 30 évre (!) megkapja a gyógyszervállalat a stadion névadási jogát, és mindezért nagyjából 400 millió eurót kapna az FC Barcelona.

Annak fényében, hogy a klub a mezét is eladta 2010-ben, már annyira nem meglepő, ám mielőtt évi minimum 30 millió euró kapott a Qatar Foundationtől, volt egy előjáték az UNICEF-fel, amely 2006 óta volt látható a Barcelona mezén. Előtte semmilyen szponzori felirat nem szerepelt a katalán csapat szerelésén. Persze a Grifols-megállapodás ettől még óriási változást jelent a klubnál, amely mindig is a tradícióit tartotta maga előtt pajzsként, ám az üzlet egyre inkább lyukat üt ezen.

A Grifols épp olyan faltörő lehet, mint az UNICEF, elvégre ki kötne bele egy olyan cégbe, amely vérplazma-készítményeket gyárt, tehát egy jó ügyből vált a világ egyik vezető vállalatává, és eközben még katalán is.

Felmerülhet a kérdés, hogy minek, hiszen jól megy a Barcának, azonban tudni kell, hogy hamarosan indul a stadion felújítása, amely több mint 550 millió euróba fog kerülni, és eközben meg kellene valahogy tartani Lionel Messit is. Vagyis elkerülhetetlen volt, hogy a klub feláldozza az egyik legfontosabb, még piacképes eszközét.

2018 elején viszik a közgyűlés elé a javaslatot, és ha megszavazzák, akkor jöhet a Camp Nou Grifols.

Ha összejön az üzlet, márpedig miért ne jönne, akkor az csúcs lenne, elhalványítaná a New York Jets és a New York Giants 400 millió dolláros (∼338 millió euró) névmegállapodási szerződését a Metlife-fal.

És ezt olvastad már?
A Bayern sportigazgatója szerint kacsa, hogy leigazolják Cristiano Ronaldót