"Ami ezután történt, azt nem fogod elhinni", "10-ből 9 ember nem tudja, hogy...", "Örökre meg fogja változtatni az életedet". Ismerős? A következő generációnak talán már kevésbé lesz az, ugyanis a Facebook egy huszáros lépéssel rámegy az ilyen és ehhez hasonló kattintásvadász címekre, hogy örökre kiirtsa őket az üzenőfalunkról. És mi lesz aztán?
A Facebook reményei szerint színvonalasabb kontent, bár hogy mi számít színvonalasabbnak, azt egyelőre nem részletezték. Talán azt várják, hogy cicás videók híján a felhasználók majd elkezdenek New York Times-cikkeket megosztani egymással. A lényeg: a közösségi oldal mostantól árgus szemekkel (valójában egy algoritmussal) fogja figyelni a Facebookra kikerülő cikkeket, és jajj annak az oldalnak, akinek:
- A cikkéről a felhasználók azonnal visszapattannak a Facebookra
- Sokkal többen kattintanak rá a cikkére, mint ahányan megosztják
Az ilyen cikkek ugyanis ezután automatikusan elsüllyednek majd a rendszerben, így az eddiginél jóval kevesebb felhasználóhoz jutnak el. Az intézkedés elvileg az olyan oldalak ellen irányulna, mint a kattintásvadászatot (angolul: clickbait) egészen új szintre emelő Upworthy és társai, akik a Facebookon élősködve emelték a csillagos égbe az olvasottságukat, miközben a megjelenésekért egy fityinget sem fizettek a közösségi oldalnak.
A Facebook válaszképpen februárban már odarúgott egy jókorát ezeknek a szájtoknak, amivel néhány Upworthyt másoló kisebb oldalt (emlékszik még valaki a Szenzációra?) ugyan sikerült lenullázniuk, de a nagy halat csak nem sikerült kifogniuk. Valószínű, hogy a Facebook most is erősen mellélőtt – legalább is ha tényleg az Upworthy megleckéztetése volt a cél – hiszen az ő Facebookos posztjaikat az átlagnál jóval többen lájkolják és osztják meg, így pedig biztosan nem kell attól félniük, hogy a "cikkeik" eltűnnek süllyesztőben.