Átcsoportosítás jön, hogy az igazi sikertermékekből ne legyen hiány.
Úgy látszik, hogy a globális chiphiány elérte a kaliforniai céget is, az MTI azt írja, hogy az Apple a jövőben kevesebb iPadet fog gyártani, hogy az iPhone-ok forgalmazása zavartalanul folyhasson.
Bár az iPad lényegében letarolja a tabletek piacát, de összességében még mindig az iPhone a cég legnépszerűbb és legtöbbet eladott terméke.
Ezért aztán nem meglepetés, hogy a vezetők úgy döntöttek, hogy inkább az iPhone-ok gyártására koncentrálnak a továbbiakban.
Az Apple az elmúlt két hónapban a tervezetthez képest fele annyi iPadet készített, és csökkent az iPhone készülékek előző generációinak a gyártása is, hogy a felszabaduló alkatrészeket felhasználja legújabb mobiltelefonjába
– írja a távirati iroda.
Az év kereskedői szempontból legfontosabb időszaka előtt ez nem túl jó hír a vállalatnak, pláne, hogy a legújabb iPhone-szériát nemrég mutatták be, az érdeklődés csúcspontja pedig pont a karácsonyi időszakra tehető, amikor az emberek egyébként is hajlamosabbak többet költeni.
Az Apple jelenleg abban reménykedik, hogy jól mérték fel az igényeket, vagyis az új iPhone iránti kereslet nagyobb lesz, mint az iPadek iránti érdeklődés. Ha nem így lesz, akkor fel kell készülnünk a nagy 2021-es iPad-hiányra.