A gödöllői és csömöri – hivatalos néven H8-as és H9-es – HÉV korszerűségéről mindent elárul, hogy bár Magyarország 1941-ben átállt a jobb oldali közlekedésre, ezen a két – vagy inkább másfél vonalon – nyolcvan éve sem sikerült ezt megoldani.
Nem ennyire, de nagyon régi terv a 2-es metró és a HÉV-ek összekötése is – a 2021 és 2027 közötti európai uniós pénzügyi ciklusban talán végre a felújítással együtt ez is megvalósulthat. Az már biztos, hogy a kormány 4,6 milliárd forintot biztosít a tervezésre. A fejlesztés elemei között szerepel a metró és a HÉV összekötése, az Örs vezér terének felújítása, az érintett HÉV-vonalak teljes rekonstrukciója, új szerelvények beszerzése.
A HÉV-pálya néhány szakaszát a föld alá vinnék, a metró-HÉV összeköttetést ugyanakkor a felszínen képzelik el. A teljes beruházás több mint 200 milliárd forintba kerülhet majd.
Eközben a 3-as metró vonalán:
(Fotók: MTI/Miniszterelnökség)