A gödöllői és csömöri – hivatalos néven H8-as és H9-es – HÉV korszerűségéről mindent elárul, hogy bár Magyarország 1941-ben átállt a jobb oldali közlekedésre, ezen a két – vagy inkább másfél vonalon – nyolcvan éve sem sikerült ezt megoldani.

1941 óta sem állt át Magyarország teljesen a jobb oldali közlekedésre

Már a múlt század elején felvetődött, a közepén két menetben nagyjából összejött, de még évekig biztosan nem lesz teljes jobbra hajts! az országban.

Nem ennyire, de nagyon régi terv a 2-es metró és a HÉV-ek összekötése is – a 2021 és 2027 közötti európai uniós pénzügyi ciklusban talán végre a felújítással együtt ez is megvalósulthat. Az már biztos, hogy a kormány 4,6 milliárd forintot biztosít a tervezésre. A fejlesztés elemei között szerepel a metró és a HÉV összekötése, az Örs vezér terének felújítása, az érintett HÉV-vonalak teljes rekonstrukciója, új szerelvények beszerzése.

A HÉV Cinkota megállója, jármûtelep, külön szintû közúti keresztezés látványterve
Cinkota megállóhely látványterve
A Jókai utcai megálló látványterve
A HÉV Egyenes utcai lakótelepnél lévõ megállójának és a körvasúti átszállási lehetőség látványterve
Rákosfalva süllyesztett megállójának látványterve
Rákosfalva süllyesztett megállójának látványterve felülnézetből
A 2-es metró Örs vezér téri metróállomásának látványterve

A HÉV-pálya néhány szakaszát a föld alá vinnék, a metró-HÉV összeköttetést ugyanakkor a felszínen képzelik el. A teljes beruházás több mint 200 milliárd forintba kerülhet majd.

Eközben a 3-as metró vonalán:

Ez történik most a 3-as metró alagútjában, a felújítás alatt lévő szakaszon

Nem ismernéd fel a középső szakasz szétbontott állomásait.

(Fotók: MTI/Miniszterelnökség)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így néz ki egy rejtett galaxis a Földtől 11 millió fényévre

Van egy szó, amit a világ szinte minden nyelvén hasonlóan értenek és használnak

Erre a tíz egyszerű kérdésre iskolásként tudtad a választ – vajon most is menne?

További cikkeink a témában