Nemcsak a bántalmazó kapcsolatban élőknek, de a közvetlen környezetük számára is hatékony segítséget jelenthet.
Jelenleg kevés olyan digitális megoldás létezik, amely tájékoztatja, illetve támogatja a kapcsolati erőszak érintettjeit és környezetüket. Ráadásul a koronavírus-járvány miatt a bántalmazottak a korábbinál is nehezebben tudnak kapcsolatba lépni a segítő szervezetekkel, így még nagyobb szükség van újfajta fejlesztésekre. És itt jön a képbe a Vodafone, pontosabban az általuk kifejlesztett – androidos és iOS-es készülékeken is elérhető –
Bright Sky HU elnevezésű mobilalkalmazás, amely nemcsak a bántalmazó kapcsolatban élők számára jelenthet hatékony segítséget, hanem a közvetlen környezetük számára is hasznos információkat ad a segítségnyújtásról.
Az alkalmazásban a kapcsolati erőszak felismerését, illetve az abból való kilépést segítő edukációs tartalmak mellett megtalálhatók az országos és regionális segítő szervezetek közvetlen elérhetőségei is.
A Vodafone Magyarország Alapítvány főtitkára, Flakstad Emőke szerint a szakmai szervezetekkel történt egyeztetés során egyértelműen kiderült, hogy szükség van egy olyan technológiai megoldásra, amely hatékonyan támogatja az edukációt a kapcsolati erőszak témájában, és a digitális térben összegyűjti a segítség lehetséges formáit is:
„Bár a kapcsolati erőszak globális probléma, még mindig nagyon keveset tudunk róla. Ez a felismerés, illetve az vezetett a Bright Sky applikáció létrejöttéhez, hogy mi, hétköznapi emberek is segíthetünk a bajbajutottakon, ha tudjuk, hogyan tegyük. Az alkalmazással egyrészt az áldozatok, másrészt a közvetlen környezetük kezébe adunk egy olyan technológiai eszközt, ami könnyen elérhető és hasznos információkat tartalmaz a kapcsolati erőszakról, valamint a segítségkérés fajtáiról. Bízunk abban, hogy a digitalizáció nyújtotta előnyökkel hatékonyan támogathatjuk a bajbajutottakat és a nekik segíteni vágyókat.”
(Forrás: Vodafone, fotó: Getty Images)