A Microsoft megerősítette a széles körben elterjedt feltételezéseket az Xbox Series X GPU-teljesítményéről - mind a 12 terafloppot.

12 teraflop

A Microsoft megerősítette a széles körben elterjedt feltételezéseket az Xbox Series X GPU-teljesítményéről - mind a 12 teraflopot. Phil Spencer blogbejegyzésének köszönhetően a rendelkezésre álló műszaki adatok részletesebbek, mint valaha.  A legfontosabb talán, hogy az Xbox X sorozat az AMD új Zen 2 és RDNA 2 architektúráit rejti majd a motorháztető alatt, egy egyedi processzorral. Ez kereken kétszeresére növeli teljesítményét az Xbox One-hoz képest és azt jelenti, hogy a fejlesztők 12 teraflopnyi GPU powert kapnak a kezeik alá.

Az X sorozat Variable Rate Shadinggel is büszkélkedhet, lehetővé téve, hogy hardvere intelligensen rangsorolja az egyes effektusokat és részleteket anélkül, hogy befolyásolná a játékos által látott képminőséget, miközben javítja a teljesítményt. 

Végül, a Microsoft szerint lehetséges lesz a hardveres gyorsítású DirectX raytracing, ami a legrealisztikusabb és leginkább magával ragadó megvilágítást jelenti, amit valaha konzolon láthattunk. 

Megerősítették azt is, hogy gyorsan váltogathatunk majd a szüneteltetett állapotban tartott játékok között (pause), ami azt jelentheti, hogy megszabadulunk a hosszú töltési képernyőktől. Lesz SSD is, hogy felgyorsítsa a betöltési eseményeket. 

Az X sorozat használja majd a Dynamic Latency Input előnyeit is, annak biztosítására, hogy a kontroller gombjainak lenyomása észrevehető késés (lag) nélkül történjen, míg a HDMI 2.1 lehetővé teszi, hogy a konzol automatikusan beállítsa a TV legkisebb késleltetési módját, hogy hasonló módon minimalizálja az esetleges vizuális interferenciákat. Mindez a vizuális teljesítmény szolgálatában áll, és a Microsoft szerint a fejlesztők megengedhetik majd a 120 képkocka per másodperc elérését is, ha akarják.

Kereszt-kompatibilitás

A nemzedékek közötti játékkompatibilitás támogatása érdekében a Smart Delivery-nek nevezett új rendszer azt jelenti majd, hogy amikor megvásárolunk egy Microsoft Game Studios játékot az Xboxunk számára, akkor az Xbox One-tól kezdve az Xbox ökoszisztéma bármelyik konzoljához a birtokunkba kerül. 

A rendszer minden fejlesztő számára elérhető lesz, ha szeretnék használni, és feltételezhető, hogy többé nem kell majd másodszor is megvenni egy játékot, ha egy erősebb, későbbi rendszeren is szeretnénk játszani vele. A blogbejegyzés további részleteket is ígér viszonylag hamar, az elkövetkező hónapokban, így valószínűleg nem kell sokáig várnunk, hogy még többet megtudjunk. 

(Forrás: Pocket-lint Képek: Twitter)

 

Kövesd a Rakétát, a Player jövőmagazinját!

Tavaly év végén startolt el a Player új magazinja, amiben kiemelten foglalkozunk a legérdekesebb technológiai és tudományos újdonságokkal, az autózás jövőjével, a megújuló energiával, a klímakérdéssel, és még számtalan olyan izgalmas trenddel, ami a következő években meghatározó lehet. Kövesd be a Rakéta Facebook oldalát, hogy biztosan ne maradj le a jövőről!

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon