Spoiler: a legértékesebb márka értéke 1300 milliárd dollár, amit teljesen felesleges átváltani forintra.
A Kantar Millward Brown médiapiaci kutatóvállalat BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands felmérése szerint
az Apple a világ legértékesebb márkája, immáron zsinórban negyedik éve.
A techóriás márkaértéke egy év alatt 28%-kal, egészen elképesztőnek tűnő 1300 milliárd dollárra nőtt, amivel nem meglepő módon továbbra is verhetetlen a globális piacon.
A második helyen a Google végzett, aminek értéke 25%-kal, 944,1 milliárd dollárra emelkedett, míg a harmadik a Microsoft lett 884,8 milliárd dollárral, 24%-os növekedést produkálva.
A világ tíz legértékesebb márkája jelenleg – zárójelben az adott márka értéke:
- Apple (1300 milliárd dollár)
- Google (944,1 milliárd dollár)
- Microsoft (884,8 milliárd dollár)
- Amazon (866,1 milliárd dollár)
- Nvidia (509,4 milliárd dollár)
- Facebook (300,7 milliárd dollár)
- Instagram (299 milliárd dollár)
- McDonald's (221 milliárd dollár)
- Oracle (215,35 milliárd dollár)
- Visa (213,35 milliárd dollár)
Érdekesség a top 10-ből: Bár az Amazon a negyedik helyre csúszott, márkaértéke így is 50%-kal nőtt, az ötödik Nvidia azonban ennél is jobban teljesített, értéke 150%-kal ugrott meg – utóbbi esetében a mesterséges intelligencia és a chipgyártás iránti kereslet robbanásszerű növekedése állhat a háttérben.
A tágabb rangsor új belépőket is tartogat: a ChatGPT-t (60. hely, 43,6 milliárd dollár) vagy a Stripe ír-amerikai pénzügyi szolgáltatást nyújtó technológiai vállalatot és a Chipotle Mexican Grill amerikai multinacionális gyorséttermi láncot (85. és 86. hely, egyaránt 26,1 milliárd dollár).
(Forrás: MTI, fotó: Getty Images)
Ez is érdekelhet: