Úgy tűnik, felfalhatja magát a YouTube.
A YouTube 2021-ben indította útjára – a TikToktól átvett – rövid videós formátumát, a Shortsot, ami megjelenése óta hatalmasat megy a platformon. A Financial Times a YT statisztikáit jobban ismerő vezető munkatársakra hivatkozva ugyanakkor arról ír, hogy
a Shorts videók egyre növekvő népszerűsége elvonja a figyelmet a platform hagyományos, hosszabb videóiról a tartalomkészítők és a tartalomfogyasztók körében is.
Ez pedig azért lehet idővel bajos a YouTube számára, mert a rövidebb formátumú videók jelentősen kevesebb bevételt termelnek a vállalat számára, mivel a rövidebb időtartamuk miatt kevesebb reklámot lehet megjeleníteni alattuk.
A YouTube hirdetési bevételei három egymást követő negyedévben is csökkenő tendenciát mutattak az előző évhez képest, igaz, a közelmúltban némi felfutást lehet tapasztalni. A vállalat munkatársai így is aggodalmukat fejezték ki a cég stratégiai értekezletein.
Ugyanakkor nem szabad elfelejteni, hogy mára igencsak átalakultak a fogyasztói szokások: a felgyorsult információáramlás világában sokkal inkább a rövid-tömör üzenetek, videók befogadására állt át az agyunk. Éppen ezért a hirdető márkák is a rövidebb formátumú tartalmakat részesítik előnyben, ami a kontentgyártók számára is kecsegtetőbb, egyrészt a jutalék miatt, másrészt mert a videó rövidségéből fakadóan talán kevesebb befektetett munkát igényel a részükről.
(Forrás: Financial Times, fotó: Getty Images)
Ez is érdekelhet: