Tizenhét évvel ezelőtt emelkedett először a magasba az A380-as. Sok rekordot döntött meg, gyártását nem régiben mégis leállították.

Hossza 73 méter, szárnyfesztávolsága közel 80 méter, maximális felszállótömege 575 tonna. A legtöbb légitársaság 550 utast szállít vele, de a maximális befogadóképessége 850 fő. Túl korán, vagy épp a Jumbóhoz képest túl későn jelent meg a hatalmas repülő bálna az égbolton? Hogyan kellett felkészülniük a repülőtereknek a Superjumbo fogadására? Milyen logisztikát követelt meg a hatalmas alkatrészek légi, közúti és vízi szállítása? Milyen újításokat hozott a típus? És mit adott az iparágnak az Airbus A380-as? Ez is kiderül a Légiközlekedési Kulturális Központ videójából.

(Nyitókép forrása: Airbus)

Ez is érdekelhet:

Légibusz születik: így jött létre az európai Airbus

Az európai repülőgépgyártók önállóan nem tudták felvenni a versenyt az amerikai riválisokkal – így született az Airbus, mely aztán az amerikai piacon is megjelent.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

„Ez a futás nemcsak a testünknek, a lelkünknek is jót tesz!” – Dupla körös futásokkal és kibővült charity programmal jön az NN Ultrabalaton

A felhőbe kódolt jövő: harmadszor is megrendezi programozói hackathonját az Aruba Cloud

A Földtől 370 fényévre láthatjuk, miként nézhetett ki a Naprendszerünk egészen fiatal korában

„Ez a futás nemcsak a testünknek, a lelkünknek is jót tesz!” – Dupla körös futásokkal és kibővült charity programmal jön az NN Ultrabalaton
Hirdetés