Úgy tűnik, a gépek átvették az uralmat az interneten.

Úgy tűnik, az interneten megtalálható tartalom több mint felét már nem emberek írják, hanem a különböző mesterséges intelligenciák (MI, AI) gyártják, legalábbis erre jutott egy friss elemzés, amit az Axios mutatott be.

Az ominózus tanulmány elkészítéséhez a Graphite nevű SEO-cég a Surfer MI-detektor segítségével 65 ezer angol nyelvű cikket vizsgált meg, amik 2020 januárja és 2025 májusa között jelentek meg, és azokat a szövegeket tekintették mesterségesen előállítottnak, amiknek legalább a fele AI által készült. Az eredmény pedig meglepő(?):

ma már az online cikkek 52%-át nem emberek írják, hanem nyelvi modellek generálják, azaz a mesterséges intelligencia művei.

Az is kiderült, hogy – nem meglepő módon – a ChatGPT 2022 novemberi megjelenése után az MI-tartalmak aránya villámgyorsan nőtt, ugyanis 10%-ról 40% fölé ugrott, majd 2024 végére elérte a jelenlegi, nagyjából állandó szintet, vagyis mostanra a növekedés lelassult.

Látszólag a mesterséges intelligencia már átvette az online tér jó részét

Azért látszólag, mert a kutatók szerint a valóságban az emberi cikkek aránya magasabb lehet, mivel sok, előfizetős oldalon megjelent, valódi újságírók által írt anyagok kimaradnak az ilyen elemzésekből. Ráadásul az MI-detektorok sem tévedhetetlenek, a Graphite saját tesztjeiben például a rendszer az emberi szövegek 4,2%-át tévesen gépinek minősítette.

Egyes szakértők szerint az MI-hullám megtorpanásának részben annak köszönhető, hogy a tartalomkészítők rájöttek, hogy a gyengébb minőségű MI-cikkek nem teljesítenek jól a keresőkben – a Google találatainak 86%-a emberi írásokból áll. Ugyanakkor az is teljesen világos, hogy a nyelvi modellek fejlődésével – és a megfelelő promtolás elsajátításával – a határvonal ember (kreativitás) és gép(i logika) között egyre inkább elmosódik. Ahogy a UCLA informatika professzora, Stefano Soatto is fogalmaz ezzel kapcsolatban:

„Ma már ez nem ellentét, hanem szimbiózis.”

(Forrás: Futurism, fotó: Unsplash / Saradasish Pradhan)

Ez is érdekelhet:

Megfejtették, hogyan férhetünk hozzá az elfeledett gyermekkori emlékeinkhez

Úgy tűnik, egyszerűen előhívhatóak a mélyen elraktározott emlékeink.

Újabb szintre lép a Meta: hamarosan már a csevegéseidet is átnézi

A Meta már most is rengeteg információval rendelkezik a felhasználóiról, de ez nem elég neki.

Tiktokot csinál a Facebookból a Meta

Instagramosítja a Facebookot a Meta, csak hogy a saját házuk táján maradjunk.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Mondunk öt tuti tippet, hogy a sapkaszezonban is kifogástalan legyen a frizurád

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
45% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
55% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Az ikon újjászületik: megérkezett Magyarország első branded rezidenciája
Hirdetés