Ami a Netflixnek három és fél évig, a Twitternek két évig tartott, azt a ChatGPT öt nap alatt elérte.
Nemrég megírtuk, amikor a ChatGPT átlépte a százmilliós felhasználói bázist, alig két hónappal az elindulása után. Ott is megjegyeztük, hogy az Instagram 2,5 év alatt jutott el ehhez a mérföldkőig, most viszont szembejött egy még ütősebb összehasonlítás:
Time it took to reach 1 million users:
1. Netflix → 3.5 years
2. Airbnb → 2.5 years
3. Twitter → 2 years
4. Facebook → 10 months
5. Spotify → 5 months
6. Instagram → 2.5 months
7. ChatGPT → 5 days— OnlyFacts (@TooManyFacts) January 31, 2023
Szóval a verseny egymillió userig: a Netflixnek három és fél év kellett ehhez, a Facebook is tíz hónapig küzdött érte, a ChatGPT-nek elég volt öt nap.
Ez tényleg hátborzongatóan hangzik, de jegyezzük meg, hogy az internet is teljesen más volt akkor, mint most. Nem egyszerűen a felhasználók számára vagy a sebességre gondolunk, hanem arra, hogy
éppen az elmúlt évtizedben felépített közösségi oldalak segítik a ChatGPT gyors terjedését.
Inkább játéknak foghatjuk ezt fel tehát, nincs értelme közvetlen összehasonlítást tenni. És akadt, aki megjegyezte, hogy „a Porn Hubnak 5 perc lehetett”, míg eljutott egymillióig.
És az is más kérdés, hogy a villámrajtot vevő chatbot mennyire lesz képes fenntartani ezt a rapid növekedést – bár ha valóban jön a mobilos app, akkor még egy gyors hullámra biztosan felkészülhetünk.
(Fotó: Unsplash)
Ez is érdekelhet: