A szuperszonikus utasszállító közel harminc éven át jelentette a gyorsaságot és a luxust a légi közlekedésben.

A „szovjet Concorde-ról” már megmutattuk a Légiközlekedési Kulturális Központ történeti videóját.

Megelőzte az európai változatot, mégsem sikersztori a szovjet Concorde története

A Tu–144 a világ első és leggyorsabb szuperszonikus utasszállító repülőgépe, amelyet a szovjet repülőgépipar csúcsának szántak, de már a nemzetközi bemutatón lezuhant.

Most következik az eredeti, amellyel három órára csökkent a London–New York repülőút, amely járt Ferihegyen is, és amely a kétezres évek elején kényszerült a földre.

Ez is érdekelhet:

Így működik a ferihegyi irányítótorony

Negyvenegy méteres magasságból irányítják a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér érkező, induló és guruló forgalmát. A legforgalmasabb időszakban öt emberen múlik, hogy minden rendben menjen.

(Nyitókép: Spaceaero2)

Elindult a Rakéta, a Player jövőmagazinja!

November elején startolt el új magazinunk, a Raketa.hu, melyben veletek együtt keressük a válaszokat az előttünk álló évek nagy kérdéseire.

Kiemelten foglalkozunk az autózás/közlekedés forradalmával, az okos otthonokkal, a klímakérdéssel, megújuló energiával, a legizgalmasabb, éppen zajló társadalmi változásokkal és rengeteg termékkel és szolgáltatással, ami pillanatokon belül ránk töri az ajtót.

Kövesd be a Rakéta Facebook oldalát, hogy biztosan ne maradj le a jövőről!

És ezt olvastad már?
A ChatGPT-t már havi 100 millióan használják
További cikkeink a témában