Nem vicc, nem túlzás.
Az App Annie mobilalkalmazás-elemző cég friss, State of Mobile 2022 című jelentésében egészen megdöbbentő eredményről számolt be, ugyanis arra jutottak, hogy
az ébren töltött idő átlagosan harmadát mobilalkalmazások használatával tölti az ember
– nyilván sejthető volt, hogy sokat nyomkodjuk a telefonunkat, de ez azért mégis elképesztő, hiszen fel sem tűnik.
Egyébként 2020-ban az Ofcom nevű brit szabályozó hatóság hasonló időarányt állapított meg, igaz, az a kutatás a tévénézést is felölelte.
Az applikációkkal eltöltött idő átlagosan 4 óra és 48 perc volt – ami egyébként 2019-hez képest 30%-os növekedést jelent –, de a brazil, az indonéziai és a dél-koreai felhasználók még ennél is többet, naponta több mint 5 órán át basztatják mobiljukat – ők pedig minden tíz percből hetet közösségi, fotó- vagy videóapplikáció használatával töltenek:
Továbbá az elemzés szerint...
- Tavaly 230 milliárdszor töltöttek le applikációkat és 170 milliárd dollárt (53 ezer milliárd forint) költöttek használatukkal az emberek.
- A világon a legtöbbet letöltött applikáció a TikTok volt tavaly, amivel a felhasználók 90%-kal több időt töltöttek, mint egy évvel korábban.
- A világ legnépszerűbb videostreaming appja a YouTube, a második a Netflix lett.
- Tavaly mintegy kétmillió új alkalmazás és játék indult el, a 100 millió dollárnál nagyobb bevételű appok száma pedig 20%-kal nőtt.
- A mobiljátékok használata szintén nőtt, 116 milliárd dollárt költöttek rá a felhasználók.
- Az emberek rengeteg időt, globálisan több mint 100 milliárd órát töltöttek webshopok mobilalkalmazásaival.
- Hatalmasat, a tavalyihoz képest 50%-ot nőtt az étel- és italszállítók applikációival töltött idő is.
- 2018-hoz képest 95%-kal nőtt a társkereső mobilalkalmazások bevétele, ami 2021-ben meghaladta a négymilliárd dollárt.
(Forrás: BBC, MTI, fotó: Getty Images)