Itt a vevő, oda kéne neki adni az egyik szürke Audit a parkolóban álló ezerből. Günther, hova is álltál vele?

Így néz ki az Audi neckarsulmi gyárának újautó-depója a Google Maps műholdtérképén:

Nem is értjük, eddig hogyan találták meg a több száz kocsi között azt, amiért épp megjött egy-egy kereskedői tréler vagy akár közvetlenül a vevő a központi átadóba. Mostantól viszont egyszerűbb lesz a dolog, mert az Audi drónokat állított hadrendbe, hogy feltérképezzék, melyik kocsival hova parkoltak le a gyár belső sofőrei, miután az autó lejött a szerelőszalagról.

A robokopter RFID-chip leolvasásával azonosítja a kocsikat és GPS-lokáció alapján felhelyezi őket egy virtuális térképre. Amikor eljön az ideje az egyes autók továbbszállításának, kiadásának, az autóért induló dolgozó már egyszerű mobilos célravezetéssel találja meg, melyik A4 szedánt, A5 kabriót, A6-os, A7-est , A8-ast vagy R8-ast is kell kivezetnie a telepről. Egyszerűbb így, mint a kulcsot nyomogatva figyelni, melyik kocsi villog, és kevesebb a hibázási lehetőség is annál, mintha a dolgozókra bíznák, hogy minden egyes kivezetett autó leparkolása után vigyék fel egy táblázatba, hova is tették a kocsit.

A tíz méter magasan a kocsik felett szálló hexakoptert ugyan munka közben figyeli egy kiképzett, drónjogsival is rendelkező alkalmazott, de ez csak biztonsági óvintézkedés, a drón automatikusan végzi beprogramozott feladatát. Sőt: minden felszállás előtt lefuttat egy belső rendszerellenőrzést és ha az akku töltöttsége vagy hőmérséklete meghalad egy biztonsági küszöbértéket, fel sem hajlandó szállni. Jól is teszi, mert ha a több kilós szerkezet tíz méter magasról rápottyan egy néhány tízmilliós luxusautóra, könnyen kinullázhatja mindazt a logisztikai megtakarítást, amelyet munkája során megtermelt az Audinak.

A Ford gyárai is nagyok: ők robotkutyát alkalmaztak, hogy feltérképezze, mi merre is van az üzemben:

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.