A következő generációs motort bemutató videó végignézése közben néha tényleg az az érzésünk támadt, hogy a felvételen egy valódi embert látunk.
Az idei GDC konferencián bemutatott videó ugyanis nem egy előre renderelt animácó, hanem kvázi in-game felvétel, amivel az Activision a következő generációs motorjának a képességeit szemléltette. A rendkívül részletes mimika, a szemek és a bőr valósághű ábrázolása egészen egyedülálló, az újfajta technológiának köszönhetően az előre renderelt animációkkal is lazán felveszi a versenyt. A videót érdemes összevetni az Nvidia egy hete bemutatott animációjával, ami ugyanazt a forrást használta az arc megjelenítéséhez, de egészen eltérő technikával.
Az Activision motorja még közel sem tökéletes, a száj környéke és elsősorban a fogak kidolgozása még bőven hagynak kívánnivalót maguk után, valamint az sem véletlen, hogy a legnagyobb számítási kapacitást igénylő hajjal egyelőre nem kísérleteztek. Örömteli viszont, hogy az Activisionnél nem csaltak, és a technikai hátteret nem egy szuperszámítógép biztosította: a cég szerint egy Nvidia GeForce GTX 680-as videokártya 180 fps-sel tudta megjeleníteni az animációt. Ugyanakkor azzal is számolni kell, hogy egy játékban egyszerre akár több száz obejktumot kell renderelni (nem csak egy arcot), ezért a motor biztosan nem a holnapután megjelenő játékokban fog élesben bemutatkozni.
Jorge Jimenez, az Activision Blizzard kutatási-fejlesztési munkatársa több képet is posztolt a honlapján, ezek alapján kijelenthető, hogy az új motorral szerencsére nem csak csúnya férfiarcokat lehet gyönyörűen megjeleníteni.