A következő generációs motort bemutató videó végignézése közben néha tényleg az az érzésünk támadt, hogy a felvételen egy valódi embert látunk.

Az idei GDC konferencián bemutatott videó ugyanis nem egy előre renderelt animácó, hanem kvázi in-game felvétel, amivel az Activision a következő generációs motorjának a képességeit szemléltette. A rendkívül részletes mimika, a szemek és a bőr valósághű ábrázolása egészen egyedülálló, az újfajta technológiának köszönhetően az előre renderelt animációkkal is lazán felveszi a versenyt. A videót érdemes összevetni az Nvidia egy hete bemutatott animációjával, ami ugyanazt a forrást használta az arc megjelenítéséhez, de egészen eltérő technikával.

Az Activision motorja még közel sem tökéletes, a száj környéke és elsősorban a fogak kidolgozása még bőven hagynak kívánnivalót maguk után, valamint az sem véletlen, hogy a legnagyobb számítási kapacitást igénylő hajjal egyelőre nem kísérleteztek. Örömteli viszont, hogy az Activisionnél nem csaltak, és a technikai hátteret nem egy szuperszámítógép biztosította: a cég szerint egy Nvidia GeForce GTX 680-as videokártya 180 fps-sel tudta megjeleníteni az animációt. Ugyanakkor azzal is számolni kell, hogy egy játékban egyszerre akár több száz obejktumot kell renderelni (nem csak egy arcot), ezért a motor biztosan nem a holnapután megjelenő játékokban fog élesben bemutatkozni.

Jorge Jimenez, az Activision Blizzard kutatási-fejlesztési munkatársa több képet is posztolt a honlapján, ezek alapján kijelenthető, hogy az új motorral szerencsére nem csak csúnya férfiarcokat lehet gyönyörűen megjeleníteni.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában