Negyvenegy méteres magasságból irányítják a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér érkező, induló és guruló forgalmát. A legforgalmasabb időszakban öt emberen múlik, hogy minden rendben menjen.

Hogyan adják kézről kézre a járatokat a légiforgalmi irányítók? Milyen technika segíti őket, amikor rosszak a látási viszonyok? Milyen speciális nyelven kommunikálnak a pilótákkal, hogy elkerülhetők legyenek a félreértések? Mennyit dolgozhat egy irányító? Hány órát tölthetnek el a radar előtt a mozgalmas órákban? Ez, és még sok minden más is kiderül a Légiközlekedési Kulturális Központ legújabb videójából.

Ez is érdekelhet:

Ismerd meg Európa legveszélyesebb repülőterét, ahol az átstartolás napi rutin

A szigeten nem volt hely, ezért a hegyoldalba építették a repülőteret Madeirán, majd a tenger felett hatvan méterrel, cölöpökön hosszabbították meg.

Légy résen, mert épp valami fontos történik!

Napokon belül új magazint indítunk, tarts velünk a nulladik pillanattól! November elején startol a Raketa.hu, a Player-csoport jövőmagazinja, melyben veletek együtt keressük a válaszokat az előttünk álló évek nagy kérdéseire!
Kiemelten foglalkozunk az autózás/közlekedés forradalmával, az okosotthonokkal, a klímakérdéssel, megújuló energiával, a legizgalmasabb, éppen zajló társadalmi változásokkal és rengeteg termékkel és szolgáltatással, ami pillanatokon belül ránk töri az ajtót!
Ha szeretsz jó időben jó helyen lenni, kövesd be a Rakéta Facebook-oldalát, hogy azonnal tudd, ha kilőttük a magazint!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így néz ki egy rejtett galaxis a Földtől 11 millió fényévre

Van egy szó, amit a világ szinte minden nyelvén hasonlóan értenek és használnak

Erre a tíz egyszerű kérdésre iskolásként tudtad a választ – vajon most is menne?

További cikkeink a témában