A kemény munka nem kifizetődő? Életuntság? Pesszimizmus? Tűnés a népköztársaság netjéről!

Két hónapos országos kampányt indított a kínai internetfelügyelet (CAC) a közösségi médiában és más online platformokon terjedő káros tartalmak, például a konfliktust szító, erőszakot terjesztő vagy pesszimista életszemléletet népszerűsítő bejegyzések visszaszorítására.

A CAC közlése szerint a Tiszta internet – fellépés a szándékos online hangulatkeltés ellen elnevezésű kampány a hivatal 2025-ös országos akciósorozatának része, amelynek célja egy civilizáltabb és racionálisabb online környezet megteremtése.

A kampány a közösségi hálózatokra, a rövid videós tartalmakat és élő közvetítéseket kínáló platformokra terjed ki, különös figyelmet fordítva a témákra, a toplistákra, az ajánlásokra, a képernyőn átívelő valós idejű kommentfolyamokra és a hozzászólásokra.

A közlemény szerint a hatóság fellép a társadalmi csoportok közötti szembenállást szító tartalmak ellen, amelyek identitás, nem vagy régió alapján keltenek megosztottságot. Kiemelt célpontnak számítanak a rajongói közösségek, amelyek filmek, szórakoztató műsorok vagy sportesemények kapcsán szervezetten buzdítanak támadásokra, sértegetésre vagy tömeges panaszbejelentésekre. A hatóság a fiatalokat érintő szubkultúrákat is említette, amelyeknek egyes csoportjai ellentétek szítására, sőt személyes adatok nyilvánosságra hozatalára buzdítanak, illetve ilyen módszerek terjesztésével is foglalkoznak.

A kampány kiemelten kezeli a pánikkeltést és az álhírek terjesztését. A hatóság szerint ide tartozik a természeti katasztrófákról, közbiztonsági ügyekről vagy veszélyhelyzetekről szóló hamis információk terjesztése, a hivatalos közlemények meghamisítása, valamint a gazdasági, társadalmi és közpolitikai témákban előállított álhírek terjesztése.

A CAC felveszi a harcot az erőszakot és brutalitást terjesztő tartalmak ellen is, ideértve a verekedések és a szemet szemért szemlélet népszerűsítését. A figyelem kiterjed a vérengzést, állatkínzást vagy önmegsebzést bemutató felvételekre is. A hatóság szerint tilos az ilyen jelenetek mesterséges intelligenciával vagy videószerkesztéssel történő manipulálása és sokkoló hatásúvá tétele.

A kampány figyelmet fordít a „negatív életszemléletet” terjesztő tartalmakra is. Ide sorolják az olyan szélsőséges megfogalmazásokat, mint a „kemény munka nem kifizetődő” vagy a „tanulás hasztalan”.

A közlemény szerint problémát jelent a társadalmi jelenségek rosszindulatú félremagyarázása és a negatív esetek felnagyítása is, amelyek életuntságot és túlzott pesszimizmust hirdetnek.

A kampány ideje alatt azok a platformok, felhasználók és tartalomgyártók, amelyek nem tesznek eleget az előírásoknak, szigorú szankciókra számíthatnak – ez pedig nem sok jót ígér a Kínai Népköztársaságban.

(Forrás: MTI. Az illusztrációt a ChatGPT készítette.)

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Kapu Tibor mikrobiomja is segítheti a jövő Mars-expedícióit

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
36% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés