Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

A Google visszavonulót fújt, szabad a pálya! - kiáltottak fel a Sonynál, és azzal a lendülettel piacra is dobják a saját kiterjesztett valóság szemüvegüket. Ami eléggé csúnya és eléggé kezdetleges, de mégis nagyon jó hír.

Hogy a Sony SmartEyeglass a jelenlegi (fejlesztőknek szánt) formájában mennyire vehető komolyan, azt leginkább a CES-ről szóló beszámolókból tudhatjuk. Akik ott kipróbálták a szemüveget, azok egy dologban mind egyetértettek

  • A SmartEyeglass ronda.

Emellett pedig a funkcionalitása is eléggé megkérdőjelezhető: a szemüvegben mindössze egy monokróm (zöld), 419x138 pixeles kijelzőt találunk és egy három megapixeles kamerát, amely ráadásul nyolcvan perc alatt képes felzabálni a SmartEyeglass akksiját.

A szemüveg használhatóságának nem tesz jót az sem, hogy távirányítóval kell irányítani, ami ráadásul vezetékkel kapcsolódik a SmartEyeglass-hez.

Talán ebből is látszik, hogy a SmartEyeglass nem egy Microsoft Hololens, ám ezzel együtt is nagyon fontos lépés lehet a kiterjesztett valóság-szemüvegek történetében. Benne volt ugyanis a pakliban, hogy a Google megtorpanása a többi cég kedvét is hosszabb időre elveszi a technológiától, és bár a Microsoft időközben bemutatta a Hololenst, azt kifejezetten beltéri használatra szánják, vagyis legfeljebb csak részben hasonlítható a Google Glass-hez.

Lélektanilag tehát nagyon jókor jött a Sony bejelentése, miszerint március 10-től bárki vásárolhat SmartEyeglasst 840 dollárért, igaz, első körben csak Németországban, Nagy-Britanniában, és az USA-ban.

Hogy miért jó ez nekik, arra nagyon egyszerű a válasz: a Sony mindig is early adopternek számított az új technológiákban, hogy csak egy példát mondjunk: az okosórák piacára is az elsők között szálltak be a SmartWatch-csal, ami ennek megfelelően nem volt se jó, se szép, de valakinek az úttörők nem túl hálás szerepét is be kell vállalnia.

Eltelt néhány év, és a harmadik generációs SmartWatch már az egyik legjobb okosórának számít a piacon, ezt pedig nem kis részben annak köszönhetik, hogy volt idejük első kézből megismerni a felhasználók igényeit. Reméljük, a kiterjesztett valóság-szemüvegekkel is hasonlóan alakul majd a történet.

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.