A Google visszavonulót fújt, szabad a pálya! - kiáltottak fel a Sonynál, és azzal a lendülettel piacra is dobják a saját kiterjesztett valóság szemüvegüket. Ami eléggé csúnya és eléggé kezdetleges, de mégis nagyon jó hír.
Hogy a Sony SmartEyeglass a jelenlegi (fejlesztőknek szánt) formájában mennyire vehető komolyan, azt leginkább a CES-ről szóló beszámolókból tudhatjuk. Akik ott kipróbálták a szemüveget, azok egy dologban mind egyetértettek
- A SmartEyeglass ronda.
Emellett pedig a funkcionalitása is eléggé megkérdőjelezhető: a szemüvegben mindössze egy monokróm (zöld), 419x138 pixeles kijelzőt találunk és egy három megapixeles kamerát, amely ráadásul nyolcvan perc alatt képes felzabálni a SmartEyeglass akksiját.
A szemüveg használhatóságának nem tesz jót az sem, hogy távirányítóval kell irányítani, ami ráadásul vezetékkel kapcsolódik a SmartEyeglass-hez.
Talán ebből is látszik, hogy a SmartEyeglass nem egy Microsoft Hololens, ám ezzel együtt is nagyon fontos lépés lehet a kiterjesztett valóság-szemüvegek történetében. Benne volt ugyanis a pakliban, hogy a Google megtorpanása a többi cég kedvét is hosszabb időre elveszi a technológiától, és bár a Microsoft időközben bemutatta a Hololenst, azt kifejezetten beltéri használatra szánják, vagyis legfeljebb csak részben hasonlítható a Google Glass-hez.
Lélektanilag tehát nagyon jókor jött a Sony bejelentése, miszerint március 10-től bárki vásárolhat SmartEyeglasst 840 dollárért, igaz, első körben csak Németországban, Nagy-Britanniában, és az USA-ban.
Hogy miért jó ez nekik, arra nagyon egyszerű a válasz: a Sony mindig is early adopternek számított az új technológiákban, hogy csak egy példát mondjunk: az okosórák piacára is az elsők között szálltak be a SmartWatch-csal, ami ennek megfelelően nem volt se jó, se szép, de valakinek az úttörők nem túl hálás szerepét is be kell vállalnia.
Eltelt néhány év, és a harmadik generációs SmartWatch már az egyik legjobb okosórának számít a piacon, ezt pedig nem kis részben annak köszönhetik, hogy volt idejük első kézből megismerni a felhasználók igényeit. Reméljük, a kiterjesztett valóság-szemüvegekkel is hasonlóan alakul majd a történet.