Lezárultak az évek óta tartó politikai viták, idén megkezdődik a metró mellékágának kiépítése Bukarest mindkét repteréhez.

Egy Japánnal kötött bonyolult, vissza nem térítendő támogatás is kellett ahhoz, hogy még az idei év első felében megkezdődhessen a reptérig haladó 14,2 kilométer hosszú, tizenkét megállót magába foglaló új M6-os metróvonal építése Bukarestben – írja a Turizmus.com. Az új vonal összeköti majd Bukarest legnagyobb pályaudvarát (Gara de Nord) a Băneasa és Otopeni repterekkel, és több állomását különböző világvárosokról nevezik el.

A kivitelezést egy török konzorcium végezheti majd, a munka várhatóan két évig fog tartani.

„A Tokyo-állomás elnevezés nem véletlen, a román közlekedési tárca vélhetően ezzel is köszönetét akarja kifejezni Japánnak, amiért ennyire türelmesek voltak – Sorin Grindeanu közlekedési miniszter írásban kért bocsánatot a japánoktól –, és nem bontották fel az elmúlt évek során a hitelszerződést” – írja a lap.

Megérte türelmesnek lenni, Tokiót sűrűn emlegetik majd a bukarestiek, miután a megálló az egyik legnagyobb bevásárlóközpont alatt épül meg.

És lesz egy Brüsszel nevű megálló is, miután az első szakasz megépítését az EU vissza nem térítendő pénzösszeggel finanszírozza. Az új metróvonal teljes építési költsége várhatóan 1,5-2 milliárd euró körül alakul majd.

(Forrás: Turizmus.com, fotó: Sorin Grindeanu/Facebook)

Ez is érdekelhet:

Moszkvában elkészült a világ legnagyobb, 70 km-es metrógyűrűje

Harmincnégy kerületben várják tőle a közlekedési helyzet javulását.

Budapest legforgalmasabb metróállomása végre már nem csúnya

Mutatjuk a két újonnan átadott állomást, amivel a célegyenesbe fordult a 3-as metró felújítása.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így néz ki egy rejtett galaxis a Földtől 11 millió fényévre

Van egy szó, amit a világ szinte minden nyelvén hasonlóan értenek és használnak

Erre a tíz egyszerű kérdésre iskolásként tudtad a választ – vajon most is menne?

További cikkeink a témában