Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Miles Soloman egy szerencsés 17 éves srác, aki részese lehet az egyik brit iskolai kutatóintézet (Institute for Research in Schools, IRIS) TimPix nevű projektjének, amely lehetőséget kínál a diákoknak az Egyesült Királyságban, hogy a Nemzetközi Űrállomásról kapott adatokon közvetlenül dolgozzanak.

A sheffieldi srác pedig ha már része a bulinak, gondolta, hasznossá teszi magát. Ugyanis miközben a sugárzási szintet figyelte az űrállomáson, egy anomáliára lett figyelmes. A tanára bátorításával küldött egy e-mailt a NASA tudósainak, akik bizony értékelték a hibaigazítást, és megkérték, hogy segítsen elemezni a problémát. Solomant ezek után megkérdezték, hogy mit szólnak a haverok a nem mindennapi történetéhez:

– summázta a sheffieldi kamasz, aki leszögezte: nem kívánja azt bizonygatni, hogy a NASA hibás adatokat használ, csupán szeretne velük együtt dolgozni, továbbá tanulni tőlük.

Az IRIS igazgatója, Becky Parker professzor szerint nagyszerű, hogy a valódi tudománynak az osztályteremben is sikerült teret nyernie, mert ez még vonzóbbá teheti a fiatalok számára a különböző tudományágakat.

„Az IRIS az igazi tudományos kutatómunkát hozza közel a diákokhoz attól függetlenül, hogy milyen a családi vagy anyagi hátterük, vagy hogy milyen az iskolájuk megítélése. A tapasztalatuk pedig segíti őket abban, hogy a következő nemzedék nagy tudósai lehessenek” – szögezte le a professzor.

(via)

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.