A Coca-Cola után a második legismertebb márka volt a világon, nemcsak a levegőben számított úttörőnek, hanem a földön is. Addig soha nem látott újításokat hozott a New York-i terminálja a Worldport, valamint a Manhattanben felhúzott felhőkarcolója, amely a világ legnagyobb irodaházának számított.

Egy floridai postajáratokat teljesítő cégből a világ vezető légitársasága lett. Kezdetben a repülő csónakok, majd az elegáns Boeing 707-esek és 747-es Jumbók voltak a flotta meghatározó tagjai. Sok mindent emeltek át a hajózásból, minden gép a Clipper nevet viselte. A fedélzeten mozi és exkluzív étlap biztosította a luxust az utasoknak.

De mi vezetett a sok évtizednyi felszállóág után a harminc évvel ezelőtti csődig? Miben volt világelső a Pan Am? Kiderül a Légiközlekedési Kulturális Központ friss videójából.

(Fotók: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

Legendás lopakodó az 51-es körzetből: SR–71 Blackbird

3,3 Mach feletti sebességgel repült, kevesebb mint két óra alatt tette meg a London–New York távolságot, miközben a radarok számára láthatatlan volt. Egy ikonikus lopakodó története.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ha fotós csúcstelefont keresel, a Xiaomi 15 sorozatnál ne keress tovább!

A futás nem csak a rekortánpályán kezdődik! Íme az NN Ultrabalaton két magyar ultrafutójának edzéstippjei

„Ez a futás nemcsak a testünknek, a lelkünknek is jót tesz!” – Dupla körös futásokkal és kibővült charity programmal jön az NN Ultrabalaton

További cikkeink a témában
Hirdetés