A kifutópálya tisztasága életbevágó, ezért mindenféle piti takarítógép helyett egy saját készítésű, MIG-hajtóművest használnak a haditengerészetnél.

2000 nyarán nem sokkal a felszállás után 113 utassal a fedélzetén lezuhant egy Concorde Franciaországban. A vizsgálat kiderítette: a balesetet az okozta, hogy egy másik gépről néhány perccel korábban a kifutópályára esett apró titániumdarabka kivágta a felszálláshoz gyorsító Concorde kerekét, ami szétrobbant, egy többkilós gumidarabja átütötte a szárny egyik üzemanyagtartályát, ami aztán kigyulladt.

A kifutópálya tisztasága tehát tényleg élet-halál kérdés, és az orosz haditengerészetnél is ennek megfelelő komolysággal kezelik a kérdést. A Rolls–Royce Nene hajtóművének orosz változata, a Klimov VK–1 hajtotta többek között a MIG–15-ösöket és MIG–17-eseket, de ezek ma már muzeális darabok, sokkal jobban is lehet hasznosítani a gázturbinás sugárhajtóművüket: például kis átalakítással remek, nagy teljesítményű porszívó készíthető belőle, hogy tisztán tartsa a repülőgép-hordozók kifutópályáját.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Óbudán vár a fotókiállítás, amit nemcsak látni, hanem tapintani is lehet

150 000 táncoló robotfűnyíró: a technológia a fejlesztés mögött

Kényelem és nyugalom az autópályán, izgalom és őrület a stadionban – BYD Seal U-val a magyar–skót-meccsre

További cikkeink a témában
Óbudán vár a fotókiállítás, amit nemcsak látni, hanem tapintani is lehet
Hirdetés